NEZADOVOLJNI

Ecclestone: Formula 1 ne smije biti prvenstvo inženjera, Mosley: Pretjeruje se s tehnologijom

Formula 1
Foto: Reuters/PIXSELL
1/5
19.10.2015.
u 12:43

- Kada me ljudi pitaju tko je bio najbolji vozač, ja kažem ime s kojim se mnogi ne slažu, a to je Alain Prost. On je morao paziti na kočnice, mjenjač i sve drugo te je napravio dobar posao. Završio je više utrka i na boljim pozicijama, dok danas vozači sjede u bolidu na startnom gridu i imaju inženjera koji starta utrku - rekao je Ecclestone.

U intervjuu koji su za njemački ZDF odradili bivši FIA-in predsjednik Max Mosley i FOM-ov šef Bernie Ecclestone, dva kontroverzna Britanca su se složila da je današnja formula 1 ulogu vozača bacila u drugi plan. Zato vjeruju da je došlo vrijeme za pisanje potpuno novog pravilnika ili za njegovu doradu kako bi formula 1 ponovno bilo natjecanje najboljih vozača na svijetu, a ne najboljih inženjera, što je slučaj posljednjih godina. Ecclestone smatra da su vozači izgubili dosta uloga jer inženjeri sada imaju najveći utjecaj na performanse.

- Kada me ljudi pitaju tko je bio najbolji vozač, ja kažem ime s kojim se mnogi ne slažu, a to je Alain Prost. On je morao paziti na kočnice, mjenjač i sve drugo te je napravio dobar posao. Završio je više utrka i na boljim pozicijama, dok danas vozači sjede u bolidu na startnom gridu i imaju inženjera koji starta utrku. Kada se svjetla ugase, vozači bi trebali biti prepušteni sami sebi. Ne trebaju nekoga da im govori kako im timski kolega koristi to kroz taj zavoj. Formula 1 je, više-manje, prvenstvo inženjera. Ne kažem da Lewis Hamilton nije odličan vozač, ali puno mu se pomaže. Volio bih ga vidjeti u GP2 bolidu s GP2 vozačima… Ne kažem da ne bi pobijedio, ali bilo bi zanimljivo - rekao je Ecclestone, prenosi GP1.

Iako se radi na promjenama pravila za 2017., Ecclestone smatra da to nije dovoljno.

- Želio bih znati kakva će biti pravila. Ona su ista kao i sva druga, poput stare viktorijanske kuće, ljudi nastavljaju raditi na njoj, ali nju treba srušiti i krenuti od nule. Ne možete dodati ono, staviti ovo na mjesto onoga. Pravilnik trebamo obrisati i početi ponovno - rekao je Ecclestone.

Mosley se slaže da je formula 1 pretjerala s tehnologijom te dodaje da je to glavni razlog sve manje zainteresiranosti publike.

- Puno je tehnologije koja je jako složena i koju nitko ne razumije. Dat ću vam primjer, možete otići na internet i vidjeti sliku modernog f1 upravljača sa svim tipkama i ostalim stvarima – pratio sam to posljednjih 30 ili 40 godina i ne bih vam mogao reći za što je služila većina tih tipki. Zatim smo donijeli pravilo da su vozačka pomagala zabranjena, što znači da vozač mora voziti svoj bolid, a ne računalo. To je konstantna borba koja za cilj ima zaustaviti računalo u preuzimanju sve većeg broja funkcija. Mislim da imamo puno argumenata za povratak osnovama, gdje je vozač imao upravljač i možda čak ručicu mjenjača, kočnice, pedalu gasa i vrlo snažan motor – morao je se nositi s time. To bi trebalo biti dvostruko natjecanje: čovjek i stroj, ali ako natjecanja inženjera preuzme kontrolu nad natjecanjem ljudi, formula 1 po mom mišljenju gubi svoj ključni element.

Mosley zato vjeruje da je samo potrebno provesti u djelo pravilo koje od vozača traži da svoj bolid vozi sam i bez ičije pomoći.

- Mislim da ćete već pronaći pravilo koje smo uveli 1994., vrlo je jednostavno i kaže da su vozačka pomagala zabranjena. Momčadi su se tada složile s tim jer su rekle da nikada ne možete definirati što je pomagalo, a što ne. Međutim, zaboravili su jednu bitnu stvar: ako ste vi taj koji je donio pravilo, onda je pomagalo ono što vi kažete da je. Prema tome, imate mogućnost eliminiranja sve te pomoći izvana koju dobivate od inženjera, radijsku i računalnu kontrolu i to tako što ćete rigorozno provoditi to pravilo. Međutim, to ne možete učiniti bez uznemiravanja ljudi…

>> Hamilton se nada još konkurentnijem Ferrariju: To bi bilo odlično za sport

Komentara 2

KA
kažemja
16:29 19.10.2015.

Pa tko je uveo ta sva silna pravila ?? Taj neka ih i ukine !

DA
damirtankovic
02:27 26.10.2015.

Svima iste auteke, pa se bu vidlo tko je stvarno najbolji vozač!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije