U POVODU

Bajs kaže haj’mo...

11.06.2009.
u 20:19

Na početku svog mandata ministar turizma Damir Bajs je rekao da nema veze s turizmom, ali će se truditi dati sve od sebe. I doista, on se mjesecima trudi oko pripreme sezone, čiji bi uspjeh ili neuspjeh mogao činiti razliku između opstanka ili bankrota Hrvatske u 2009. No, dokazao je da on s turizmom i dalje nema veze, što objašnjava nelogičnu promotivnu kampanju hrvatskog turizma u Hrvatskoj.

Nakon optimizma oko sezone, koji je potrajao samo do eksplozije očaja zbog pada rezervacija u veljači, Bajs je pokrenuo promotivnu kampanju od 120 milijuna kuna. Svaka čast svemu potrošenom u inozemstvu na promociju “Mediterana kakav je nekoć bio”, no kakvog smisla ima trošiti milijune na kampanju “Kad srce kaže ljeto”, namijenjenu domaćim turistima? Smatra li Bajs da Hrvati ne znaju kakve su prirodne ljepote hrvatskog Jadrana?

Nije li netko ministru mogao skrenuti pozornost na to da naše školstvo hrvatske prirodne ljepote vrlo intenzivno “reklamira” već u prvim razredima osmoljetke, i to smislenije od banalnog nabrajanja nemaštovitih pridjeva poput “slano”, “vruće” i “plavo” u TV spotu, čije objavljivanje nije besplatno, kao što nisu besplatni ni jumbo plakati? Netko ga je mogao upozoriti i na to da bi u provedbi promotivnog plana sitna smetnja mogla biti to što su hrvatski građani sve zauzetiji izlaskom na ulice zbog egzistencijalnog škripca u zemlji, a sve manje izborom mjesta za odmor.

Konačno, ako je domaći turist prelijevanje iz šupljeg u prazno, ne bi li milijuni iz domaće kampanje bili smislenije iskorišteni za vabljenje kojeg gosta više iz Njemačke, Rusije, Češke... U veljači je Bajs objasnio da je “domaći turist podjednako vrijedan”, i doista jest, kao ljudsko biće i kao mušterija turističkom radniku koji čupa kosu zbog suludih poreza i teških građevinskih radova uz obalu koji su se protegnuli do lipnja.

Nedavno je Bajs rekao da stranci koji se vraćaju “na najbolji način promiču našu zemlju”, zbog čega im treba pružiti boravak na najvišoj razini. Upravo o tome, o toj razini, ali i reklami u inozemstvu, u turizmu se razmišlja puno ranije, a ne u veljači ili ožujku, kad je sezona već osuđena na katastrofu, koja je samo potvrđena onog trenutka kad Bajsova ostavka nije prihvaćena. Ovako, njegov trud služi samo kao svjedočanstvo o krivom čovjeku na krivom mjestu.

Želite prijaviti greške?