Izabrali smo

6 gradskih snagatora: do stotke za manje od 7 sekundi, pa do 230 km/h

Renault Clio R.S.
Foto: Renault
1/7
24.12.2017.
u 18:59

Još ima vozača koji aute kupuju srcem, a ne razumom

Kao i s tolikim drugim stvarima u životu, pri kupnji novog automobila uvijek pokušavamo dobiti najviše opreme, prostora, prtljažnika, komfora... za najmanje uloženog novca. Posebna priča, ništa čudno, ovdje se odnosi na snagu vozila.

Vozača koji automobil kupuju srcem, a ne razumom kod nas je (ali ne samo kod nas), čini nam se, sve manje iz dana u dan, ali ih se ipak još uvijek može naći. Da to nije slučaj, najmanje jedna klasa automobila potpuno bi iščezla iz ponude svih proizvođača automobila. Riječ je, dakako, o malim gradskim jurilicama, segmentu koji je izvorno stvoren kako bi entuzijastima, mahom mlađim ljudima s vrlo ograničenim proračunom za kupnju vozila, omogućio da po koliko-toliko pristupačnim cijenama dođu do automobila s pravim sportskim performansama.

Ovo je 10 najružnijih automobila svih vremena:

Renault Clio R.S.
1/11

E sad, o tome što je točno pristupačna cijena i što sve točno definiraju “prave sportskih performanse” dalo bi se raspravljati danima, no za potrebe ove analize to smo ograničili na nekoliko parametara. Dakle, za ubrzanje iz stajanja do 100 km/h automobilu ne smije trebati više od sedam sekundi i mora moći pojuriti barem 230 km/h, a k tome treba imati minimalno 170 KS. I, možda i najvažnije, njegova cijena ne smije premašiti 200.000 kuna. Spomenuta svota, svjesni smo toga, sve je samo ne “pristupačna” za brojne naše vozače, pogotovo mlađe i entuzijastične, no ona je takva kakva jest zbog niza dobro poznatih razloga i na nju, nažalost, ne možemo utjecati.

U važećim cjenicima autoproizvođača danas se može pronaći nekoliko vrlo zanimljivih primjeraka koji odgovaraju navedenim kriterijima. Ponuda će, doduše, biti još bogatija u sljedećih nekoliko mjeseci, jer kod više modela upravo svjedočimo smjeni generacija koja bi trebala iznjedriti neke sasvim nove adute i trendove u ovom segmentu. Primjerice, Suzuki je u Frankfurtu predstavio Swift Sport koji tek treba stići u prodaju i koji ima “tek” 140 KS, ali je od prethodnika čak 80 kg lakši, pa ne sumnjamo da će biti itekako konkurentan u ovoj klasi. Baš kao i brojni drugi modeli koji se tek trebaju pojaviti.

VW POLO GTI

Jedan od prvih automobila koji bi mnogima mogao pasti na pamet kad govorimo o malim gradskim jurilicama vjerojatno je mali VW GTI, no kako je upravo predstavljena najnovija generacija Pola, na njegov ćemo dolazak još malo pričekati. Model na odlasku, sa 192 KS i početnom cijenom nižom od 170 tisuća kuna, bio je pun pogodak, a novi s 200 KS može biti samo bolji.

Foto: VW

FORD FIESTA ST

Slično vrijedi i za Ford Fiestu, čiji je ST sa 182 KS godinama spadao u sam vrh modela svoje klase i bio na glasu kao jedan od najvozačkijih malih automobila. Nova generacija dolazi sljedeće godine, imat će 200 KS, a dosadašnja je, informacije radi, u Fordovu cjeniku stajala od 181.900 kuna. 

Foto: Ford

RENAULT CLIO R.S.

Ispod 200.000 kuna (197.400 kn) Renault cijeni svoj Clio R.S. koji se osim s okruglih 200 KS može pohvaliti činjenicom da dolazi opremljen sekvencijalnim mjenjačem s komandama na upravljaču. Može pojuriti 230 km/h, ubrzanje mu traje 6,7 sekundi, a svojevrsni zaštitni znak mu je pravi difuzor zahvaljujući kojem se doslovno lijepi za podlogu.

Foto: Renault

OPEL CORSA OPC

Sa svojih 210 KS Corsa OPC može se pohvaliti najsnažnijim motorom među svom svojom konkurencijom, a Opel je cijeni 197.295 kuna. Za taj novac kupac dobiva prepoznatljiv nastup i odlične vozne osobine, jednaku najveću brzinu kao Clio i 6,8 sekundi za ubrzanje od 0 do 100 km/h.

Foto: Opel

PEUGEOT 208 GTI

Mali francuski snagator sa slavnim dodatkom GTi ima 208 KS i jedan je od najsnažnijih modela u segmentu, te uz prethodno spomenuti dvojac ima najveću brzinu (230 km/h), ali je s ubrzanjem od 6,5 sekundi još i agilniji na sprintu iz mjesta do stotke. Uz sve to, cijenom ostaje na vrlo povoljnih 183.668 KS.

Foto: Peugeot

MINI COOPER S

S cijenom od 209.917 kuna Cooper S se ustvari ne uspijeva kvalificirati unutar navedenih propozicija i zapravo bi ga trebalo diskvalificirati zbog previsoke cijene, ali zbog njegove reputacije, 192 KS jakog motora i performansi (235 km/h; 6,8 sekundi ubrzanja) zaslužuje da ga se spomene.

Foto: mini

Pogledajte i video o pripremi auta za zimu:

Komentara 3

AA
aabbcc
20:40 25.12.2017.

Mogli bi pisati pametnije stvari o autima npr: Koliko mu treba da stane, zakoci sa 100 na O Km., ima li mogucnost za kuku i prikolicu te koliko smije povuci, predvidjene krovne nosace i koliko kg..i nmogo toga jos sto kupce interesuje.

JU
jurajuric116
11:10 25.12.2017.

za 200000kn cuknem iz Njemačke BMW F10 330xd i jurim ko šef.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije