Naš izbor

Izabrali smo 7 povoljnih automatika: za gospodsku vožnju ne treba rasipati novac

Citroën C1
07.10.2017.
u 16:11

Visoka cijena i još uvijek tradicionalna odbojnost prema nepoznatome obično odvrate domaćeg kupca od automatskog mjenjača

Da automatski mjenjač nije prvi izbor domaćeg kupca osobnog automobila, sasvim je jasna stvar. Više je razloga za to, no svojevrsna tradicionalna odbojnost još uvijek je vjerojatno najvažniji od njih. Uz strah od nepoznatog, drugi je najčešći razlog zašto automatici uglavnom još uvijek ne nalaze put do domaćih kupaca njihova cijena.

Istina, automatski je mjenjač u nekom modelu u pravilu skuplji od ručnoga, bez obzira na to o kojoj marki ili vrsti automobila govorili. No, da on samim tim nije i nedostupan, svakako pokazuje i ovaj naš pregled. Na hrvatskom se tržištu, naime, može naći doista mnogo automobila s nekom vrstom automatskog mjenjača, a među njima je i nemali broj onih čija cijena ne premašuje, ili jedva premašuje, svojevrsnu psihološku granicu od 100.000 kuna. Dakle, tko se želi voziti uz otprilike jednaku potrošnju i performanse kao i s ručnim mjenjačem, ali uz znatno udobnije i lakše rukovanje u, primjerice, gradskim gužvama i stani-kreni situacijama, danas se doista ne može žaliti da nema izbora. 

Itekako ima, što uostalom pokazuje i naš pregled nekoliko modela s vrlo povoljnim cijenama u spomenutoj kategoriji.

Dacia Sandero

Foto: Marko Prpić/PIXSELL

Rumunjska marka s francuskim predznakom nudi Kompaktni Sandero tako se nudi i s Easy-R robotiziranim mjenjačem s pet stupnjeva, uparenim uz moderni 0,9 TCe s 90 KS. I to već od 84.900 kuna.

Mitsubishi Space Star

Foto: mitsubishi

Među mališanima koji se mogu dobaviti s automatskim mjenjačem je i Mitsubishi Space Star. Starta na 93.838 kuna, no valja istaknuti da je ovdje riječ o CVT sklopu i 1,2-litrenom motoru od 80 KS.

Citroën C1

Francuski mališan iz poznatog trolista C1/108/Aygo oduvijek je ljubimac vozača koji auto koriste u gradskoj vožnji. S upravljanim mjenjačem nudi se verzija C1 VTi 68 ETG, dakle s benzinskim motorom i 68 KS, a cijena je 94.677 kuna.

Opel Karl

Foto: Opel

Najmanji Opelov model s pet vrata zove se Karl i osim što je iznimno praktičan i agilan u gradskoj vožnji, može se pohvaliti robotiziranom Easytronic mjenjačkom opcijom, uz 1,0-litreni Ecotec sa 75 KS za 98.312 kuna.

Peugeot 208

Foto: Peugeot

Peugeotov adut među mališanima s automatikom dolazi iz redova modela 208, a temelji se na 1,2-litrenom Puretech stroju s 82 KS te uz ETG robotizirani mjenjač. Cijenom starta na 101.882 kune.

Renault Twingo

Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Izvedba TCe 90 EDC stiže po cijeni od 100.900 kuna, a za tu svotu donosi sve one prednosti po kojima Twingo poznat otkako se pojavio. U aktualnoj, trećoj generaciji, dolazi s motorom straga i stražnjim pogonom.

VW up!

Foto: AlfaRomeo

Najmanji Volkswagenov model ima mnoštvo kvaliteta, a jedna od njih je povoljna izvedba 1,0-litrenog benzinca od 60 KS uz automatizirani mjenjač. Prema službenom cjeniku stoji od 84.750 kuna.

Komentara 7

DU
Deleted user
21:11 07.10.2017.

Nikad nisam vozio automatik, ali mislim da američani nisu glupi. Zašto se patiti sa glupostima kada mogu imati kočnicu i gas ?!

HL
Hladan
01:11 08.10.2017.

Otprilike jednake perfomanse i potrošnja automatika? Koja bajka! Automatici su sporiji i tromiji od manualaca a troše 20% više goriva, usto popravak automatika vas baca u dugoročni kredit u banki! I ovo nisu auti, već nojeva jaja!

SK
sk900
07:12 08.10.2017.

Kada jednom probaš biti će ti jasno zašto amerikanci voze automatike a naj bolji su oni koji nikada nisu probali a imajo stotine razloga zašto to nije dobro. Možda je to malo luksuz koji si oni ne mogu priuštiti.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije