Da automatski mjenjač nije prvi izbor domaćeg kupca osobnog automobila, sasvim je jasna stvar. Više je razloga za to, no svojevrsna tradicionalna odbojnost još uvijek je vjerojatno najvažniji od njih. Uz strah od nepoznatog, drugi je najčešći razlog zašto automatici uglavnom još uvijek ne nalaze put do domaćih kupaca njihova cijena.
Istina, automatski je mjenjač u nekom modelu u pravilu skuplji od ručnoga, bez obzira na to o kojoj marki ili vrsti automobila govorili. No, da on samim tim nije i nedostupan, svakako pokazuje i ovaj naš pregled. Na hrvatskom se tržištu, naime, može naći doista mnogo automobila s nekom vrstom automatskog mjenjača, a među njima je i nemali broj onih čija cijena ne premašuje, ili jedva premašuje, svojevrsnu psihološku granicu od 100.000 kuna. Dakle, tko se želi voziti uz otprilike jednaku potrošnju i performanse kao i s ručnim mjenjačem, ali uz znatno udobnije i lakše rukovanje u, primjerice, gradskim gužvama i stani-kreni situacijama, danas se doista ne može žaliti da nema izbora.
Itekako ima, što uostalom pokazuje i naš pregled nekoliko modela s vrlo povoljnim cijenama u spomenutoj kategoriji.
Dacia Sandero
Rumunjska marka s francuskim predznakom nudi Kompaktni Sandero tako se nudi i s Easy-R robotiziranim mjenjačem s pet stupnjeva, uparenim uz moderni 0,9 TCe s 90 KS. I to već od 84.900 kuna.
Mitsubishi Space Star
Među mališanima koji se mogu dobaviti s automatskim mjenjačem je i Mitsubishi Space Star. Starta na 93.838 kuna, no valja istaknuti da je ovdje riječ o CVT sklopu i 1,2-litrenom motoru od 80 KS.
Citroën C1
Francuski mališan iz poznatog trolista C1/108/Aygo oduvijek je ljubimac vozača koji auto koriste u gradskoj vožnji. S upravljanim mjenjačem nudi se verzija C1 VTi 68 ETG, dakle s benzinskim motorom i 68 KS, a cijena je 94.677 kuna.
Opel Karl
Najmanji Opelov model s pet vrata zove se Karl i osim što je iznimno praktičan i agilan u gradskoj vožnji, može se pohvaliti robotiziranom Easytronic mjenjačkom opcijom, uz 1,0-litreni Ecotec sa 75 KS za 98.312 kuna.
Peugeot 208
Peugeotov adut među mališanima s automatikom dolazi iz redova modela 208, a temelji se na 1,2-litrenom Puretech stroju s 82 KS te uz ETG robotizirani mjenjač. Cijenom starta na 101.882 kune.
Renault Twingo
Izvedba TCe 90 EDC stiže po cijeni od 100.900 kuna, a za tu svotu donosi sve one prednosti po kojima Twingo poznat otkako se pojavio. U aktualnoj, trećoj generaciji, dolazi s motorom straga i stražnjim pogonom.
VW up!
Najmanji Volkswagenov model ima mnoštvo kvaliteta, a jedna od njih je povoljna izvedba 1,0-litrenog benzinca od 60 KS uz automatizirani mjenjač. Prema službenom cjeniku stoji od 84.750 kuna.
Nikad nisam vozio automatik, ali mislim da američani nisu glupi. Zašto se patiti sa glupostima kada mogu imati kočnicu i gas ?!