Ako vam se ne sviđa Bundesliga bez gledatelja ni korejski bejzbol s gledateljima od kartona, provjerite kako jedna od najvećih svjetskih tehnoloških kompanija vidi sport u budućnosti. Apple je, prema informacijama nekih specijaliziranih medija, za 100 milijuna dolara kupio NextVR, tvrtku koja se bavi razvojem tehnologija virtualne stvarnosti.
NextVR-ov softver uz odgovarajuću napravu daje gledatelju dojam da je na sportskom borilištu, koncertu ili drugim događanjima na kojima se dosad okupljalo puno ljudi. Doista je riječ o jednoj od najnaprednijih kompanija u tom polju kroz čiju su tehnologiju gledatelji u Americi već mogli na drukčiji način doživjeti natjecanja u NBA ligi ili pratiti vijesti CNN-a. Apple dosad nije komentirao tu odluku, no može se otprilike nazreti razlog zbog kojeg je kupio tu kompaniju. Naime, Google je već imao Google Glass koji nije posebno uspio, a u Appleu očito smatraju da od te ideje mogu napraviti puno bolji posao. Ne bi bilo prvi put da kalifornijska kompanija napravi hit od nečega što bi netko drugi odbacio ili ne bi znao dobro plasirati. Također, ovo i nije prva kompanija iz polja virtualne i proširene stvarnosti koju je Apple kupio, akvizicije tvrtki poput Power VR-a ili Flyby Medie dogodile su se već 2014. odnosno 2016. Znakovita je i akvizicija Vrvane, kanadskog proizvođača elektroničkih naprava zajedno s još nekim kompanijama što prilično jasno upućuje na to gdje Apple vidi budućnost, pogotovo nakon pandemije.
Tržište virtualne, ali i poboljšane stvarnosti, počesto je bila bombastično najavljivana kao tema velikih događaja, poput Consumer Electronics Showa u Las Vegasu. No, dosad nije ispunila očekivanja i ponudila neki ozbiljniji potencijal za rast. Definitivno će u tome bitnu ulogu igrati NextVR. Dodatno, kupnjom NextVR-a Apple je zadao udarac i konkurenciji poput Huaweija, HTC-a, Microsofta, Lenova, koji su svi koristili tehnologiju te kompanije za svoje gadgete u svrhu gledanja događaja uživo. NextVR drži čak 40 patenata, poglavito u području poboljšanja “streamanja” upravo tehnologijama virtualne stvarnosti.
Kako izgleda doživljaj gledanja sportskih događaja putem aplikacije tvrtke NextVR? Jasno je to iz njezinih promotivnih spotova. Cilj je postići dojam da ste upravo na samom borilištu, a korištenjem odgovarajuće naprave taj se doživljaj pojačava do krajnje uvjerljivosti jer daje mogućnost dobivanja dodatnih informacija promjene kuta gledanja i slično. No, postoji i pozadinska priča, ona koja se vrti oko novca. Kompanija NextVR nije uspjela prikupiti novac u novoj rundi financiranja prije godinu dana što je rezultiralo smanjenjem broja djelatnika za 40%. I tako je bilo neizbježno da tvrtku kupi netko znatno veći, a čini se, barem prema svemu onome što znamo o Appleu, da je upravo tvrtka koju je osnovao Steve Jobs pravi dom za NextVR.
ww︆︅︆︅︆︅w︆︅︆︅︆︅.kis︆︅︆︅︆︅st︆︅o︆︅︆︅k︆︅︆︅︆︅.c︆︅︆︅︆︅om