Već treći dan zaredom milijuni korisnika BlackBerryja na četiri kontinenta nisu se mogli koristiti svojim pametnim telefonom na pravi način. Elektronička pošta, poruke i razgovori, pristup Facebooku, Twitteru te uopće internetu bio je uglavnom blokiran. Jedino što funkcionira jesu pozivi i SMS-ovi. No, korisnicima BlackBerryja, uglavnom poslovnim ljudima koji većinu posla obavljaju mobitelom i troše velike količine podatkovnog prometa, to nije dovoljno.
Pali serveri
BlackBerry, odnosno kanadski RIM, tvrtka koja ga proizvodi, do sada je svoj ugled temeljio upravo na pouzdanosti svojih proizvoda. BlackBerry je slovio za najsigurniji mobitel, koji vas nikada neće iznevjeriti, a to je potvrdio nedavno za potresa na istočnoj obali SAD-a. Tada je jedino BB funkcionirao. Usto, mnogi političari i biznismeni odani su BlackBerryju zbog promptne razmjene mailova. I baš ta infrastruktura, koja je donedavno održavala ugled BlackBerryja, sada je zakazala. Jer serverski sustav koji je u pozadini funkcioniranja BlackBerryja i koji je omogućavao pravovremenu dostavu mailova, laički rečeno, pao je. Usto, prema objašnjenju iz RIM-a, zakazala je podrška tom sustavu. U pokušaju ponovnog podizanja servisa došlo je do generiranja jako velike količine podataka i logova koja je dodatno onesposobila (opteretila) servis.
Jer da bi RIM osiguravao korisnicima Blackberryja sigurnost podataka, dodatnu kompresiju za brže surfanje ili brže skidanje e-mailova, svaka komunikacija, tj. bilo koji promet prema mobilnoj mreži, morao je proći kroz njihovu infrastrukturu. Time je RIM sam sebi kreirao slabu točku, za razliku od ostalih proizvođača mobitela koji 'padaju' tek ako padnu operatori. Ovdje mobilni operatori nisu mogli pomoći jer BB nema na taj način riješeno pitanje podatkovnog prometa.
Podjela na tri dijela
Korisnike je naljutila i vrlo štura i površna isprika tvrtke. Jer nije riječ o izoliranom slučaju, već o trodnevnoj pojavi koja je mnoge biznise zasigurno oštetila. No, o bilo kakvoj nadoknadi još nema ni govora, tek obavijest kako čine sve da se server i usluga osposobe.
Problemi s BlackBerryjem nisu mogli stići u gore vrijeme za tu kanadsku tvrtku. Već treće tromjesečje zaredom RIM bilježi lošije rezultate bilo kad je riječ o prihodima od prodaje bilo o tržišnom udjelu. Čak 59 posto pali su neto prihodi, BlackBerry je sve manje tražen, i to zahvaljujući rastućoj popularnosti Appleova iPhonea te svih ostalih pametnih uređaja koji rade na Android operativnom sustavu. Tržišni udio prema posljednjim podacima za BB manji je čak 12 posto.
No, ni to nije sve. Ni tablet iz radionice RIM-a nije polučio uspjeh iako su ispočetka kritičari tvrdili da je Playbook nova velika uspješnica. Lansiranje, koje nije niti stiglo do Hrvatske, bilo je neuspješno.
U samo godinu dana RIM je tako izgubio gotovo polovicu vrijednosti tvrtke, investitori ne sjede prekriženih ruku, već pritišću i traže rješenja. Nekoliko čelnih ljudi napustilo je kanadski brod, a prema svemu sudeći, sada će prevladati ona struja koja traži prodaju RIM-a, točnije, prvo podjelu tvrtke na tri dijela, mrežni, patentni te mobilni dio.
Solarna oluja