Veliki test dječjih sjedalica

Četiri dječje sjedalice slomile se na testu!

autosjedalica
24.02.2010.
u 09:41

Čak pet od ukupno deset dječjih sjedalica koje je na TÜV-ovim poligonima časopis Auto motor i sport podvrgnuo testovima nije zadovoljilo.

Tako porazne rezultate testna ekipa časopisa Auto motor i sport ni u najluđim snovima nije očekivala. Sva naša iskustva, a sad je prošlo već 18 godina otkad testiramo dječje sjedalice na specijalnim TÜV-ovim poligonima, govorila su u prilog sasvim drugih nalaza.

Bili su sve bolji i bolji, a posljednji slučaj kod kojeg su se neki dijelovi odvojili od osnove zbio se prije sedam godina. S nevjericom i zaprepaštenjem promatrali smo razbijenu strukturu sjedalice. Na žalost, crni niz tu nije završio.

Najnoviji modeli
Dječja smo sjedala nabavili u trgovinama. Birali smo najnovije ili nedavno obnovljene modele. Zato ovaj put nismo testirali sjedalice za najmanju djecu (grupa 0) jer je od 2006. samo jedan proizvođač ponudio novi model. Grupa 1, za djecu do tri godine, odnosno sljedeće grupe 2 i 3, ponudile su više zanimljivih modela.

Na usporedbi se našao i rabljeni model. Lako je moguće da staro sjedalo ima oštećenja koja golim okom nisu vidljiva. Već i mala nezgoda može oštetiti sjedalicu toliko da se njezina zaštitna funkcija umnogome ograničava.

U našem je slučaju testno sjedalo pripadalo jednom od članova redakcije pa je – provjereno – bez ikakve štete - podvrgnuto ispitivanju.

Prvi se u testnoj karoseriji našao model Chicco Key 1 jer je upotrijebljen sustav vezivanja isofix. U teoriji taj je sustav pružao više zaštite nego sjedala koja imaju samo pojase za vezivanje. Ipak, Chicco Key 1 nije imao uobičajenu potporu u obliku dodatne „noge“ ispred autosjedalice, koja se opire o pod ispred stražnjih sjedala, nego tzv. top tether, pojas s gornje strane sjedala, koji se preko stražnjeg naslona sidri u prtljažniku.

Njegov je zadatak spriječiti predug hod sjedala ako se dogodi nezgoda, što je na testu i potvrđeno. No, upravo je taj pojas vezan za metalnu šipku u plastičnom kućištu sjedala i čini vrlo nezgodnu polugu. Kruta veza s karoserijom pokazuje se pri sudaru prevelikim zalogajem za sjedalo, čiji plastični naslon puca pri vrhu po cijeloj širini.

Stoga je konačna ocjena „nije preporučljiva“. Čini li vam se to prestrogim, jer je sjedalica ipak zaštitila dijete, razmislite još jednom. U automobilskim je nesrećama gotovo pravilo da nakon inicijalnog udarca slijedi još koji, poput naleta trećeg vozila ili zaustavljanja u nekom objektu uz prometnicu. Neispravna sjedalica više nije u stanju pružiti nikakvu zaštitu.

Pojavila su se četiri modela s nepravilnom konstrukcijom i posljedicama koje, blago rečeno, šokiraju. Promašaj broj dva stigao je s prestižnim natpisom Recaro. Ime Polaric označuje nezgrapnu i tešku isofix-sjedalicu, koja se nije dodatno osiguravala pojasom, nego se oslanjala na fiksne isofix-držače, koji se spajaju izravno na karoseriju automobila.

Nakon sudara jedan od spojeva potpuno je popustio, a sjedalo se nekontrolirano zavrtjelo unutar karoserije. Tako su sve sile opteretile samo jedan umjesto dva kraka, što se još nije dogodilo na testiranju. No, tu nije bila riječ, za razliku od modela Chicco, o konstrukcijskoj pogrešci. Činjenica da se isofix-spoj otvorio, upozorava na problem u izradi u tvornici ili u nedovoljnoj kontroli kvalitete ugrađenih dijelova.

Naslon se odvojio
U slučaju Storchenmühleova modela My seat CL pak naslon se odvojio od ostatka konstrukcije. Preslaba plastika na mjestu spoja nije dorasla zadatku, a kao posljedica su ostali oštri rubovi. No, ni konstrukcijski naslon nije dobro riješen jer je u većem dijelu ojačan aluminijskim profilima. Ondje gdje ti profili završavaju, sjedalo ne izdrži pritisak pri sudaru i puca. Vjerojatno je to posljedica nejednolikog prihvaćanja opterećenja.

Na sjedalici Storchenmühle Twin One iz grupe 1 pak nije bilo oštećenja, ali testna lutka upozorila je na snažno djelovanje sila u predjelu vrata. Ponovno ocjena „nije preporučljivo“. S tom se ocjenom mora pomiriti i Concorde Transformer, sjedalo koje također ima konstrukcijsku pogrešku. Zbog amortizera ugrađenih u naslon sjedala taj dio onemogućuje savijanje. Pri sudaru plastični naslon puca.

Sjedala su koja vraćaju osmijeh na lice članova testnog tima: Besafe Izi Combi X2, Maxi Cosi Tobi, rabljeni model Tobi - koji je svijetla točka testa jer i nakon dvije godine intenzivnog korištenja nije ništa izgubio na sigurnosti - potom Röemerov model Eclipse, Cybex Solution X-fix i Kiddy Discovery Pro. O detaljnijim nalazima možete pročitati u najnovijem broju časopisa Auto motor i sport.

Ukupnim rezultatima ne možemo biti zadovoljni. Nakon 150 modela koji su prošli kroz redakcijske ruke na crash-testovima dječjih sjedalica u posljednjih 18 godina vidljivo je da potencijala za dodatnu zaštite djece ima. Svrha je testova da sve nepravilnosti iziđu na vidjelo te da sve ne ostane samo na priči.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije