Rado bih dijete provozao u kabrioletu, ali ne znam smijem li. Kabrio je, naime, dvosjed, mali Smart... Tim nam se riječima obratio čitatelj, koji nije usamljen u dilemi smije li se dijete prevoziti u dvosjedu ili ne, jer to podrazumijeva da se mali putnik vozi na suvozačevu sjedalu. Problem ovog tipa mogu imati i, primjerice, vozači Mazde MX-5, Fiata 124 Spider, kao i raznih gradskih dostavnjaka koje bi vlasnici htjeli koristiti i za prijevoz djeteta. No, smiju li to? Za tumačenje članka 163. Zakona o sigurnosti prometa na cestama obratili smo se Ministarstvu unutarnjih poslova.
- Vozač motornog vozila za prijevoz osoba koje osim sjedala za vozača ima još najviše osam sjedala i vozila za prijevoz tereta u kojima su ugrađeni sigurnosni pojasevi ne smije u takvim motornim vozilima prevoziti djecu nižu od 150 centimetara ako nisu smještena u posebnoj sigurnosnoj sjedalici/postolju koja su za vozilo pričvršćena sigurnosnim pojasom vozila ili posebnim kopčama u vozilu - odgovaraju nam iz MUP-a. Dakle, ako je dijete niže od 150 cm mora - na suvozačevom sjedalu, ako se radi o dvosjedu - biti smješteno u posebnoj sigurnosnoj sjedalici.
- Odredba o isključivanju zračnog jastuka (također čl. 163.) odnosi se na prijevoz djece smještene u sigurnosnoj sjedalici koja se postavlja suprotno od smjera kretanja vozila - pojašnjavaju dalje iz MUP-a. Dakle, dijete može u automobil i kad stražnje klupe u njemu nema, ali mora se prevoziti u sjedalici ili postolju pričvršćenom za vozilo. Ako je dijete mlađe od tri godine i vozi se u sjedalici suprotno od smjera vožnje, suvozačev zračni jastuk mora se deaktivirati. Ako se dijete vozi u smjeru vožnje, suvozačev zračni jastuk mora ostati aktivan.
Zakoni u RH još uvijek nisu usklađeni sa regulativom EUa o prometu pa stoga smo još uvijek u đungli zakona u prometu, što je dobro za proračun uz nepoznavanje zakona ovih naših novih milicajaca koji još prevode iznose iz DM - arke u današnje Eure.