proširena paleta

Dvocilindarski turbo i novi dizel za kragujevački Fiat 500 L

fiat 500 l
Jurica Galoić/PIXSELL
01.03.2013.
u 15:10

Turbno benzinski 0,9-litreni 2-cilindraš i 1,6-litreni M-jet imaju istu snagu - 105 KS

Fiat je upotpunio paletu motora svog novog jednovolumena 500L, većeg brata modela 500, koji se proizvodi u obnovljenom pogonu Zastave u Kragujevcu.

Tako će se ljepuškasti i praktični 500L uz postojeći atmosferski benzinac 1,4 sa 95 KS i dizelaš 1,3 M-jet s 85 KS moći kupiti s modernim 0,9-litrenim TwinAir Turbo motorom i novim 1,6-litrenim M-jet turbodizelašem. Oba nova motora razvijaju 105 KS i dolaze uz 6-stupanjski ručni mjenjač.

Zvuk nabrijane \'peglice\'

Najprije smo isprobali turbobenzinca s dva cilindra čiji zvuk neodoljivo podsjeća na zvuk motora nekadašnje \"peglice\", poput nabrijanog mlinca za kavu. Zbog turbopunjača razvija respektabilnih 105 KS i 145 Nm okretnog momenta od 2000 o/min pa prostrana karoserija duga 414 cm dobro ubrzava (12,3 s do stotke), a krajnja brzina je 180 km/h. Na performanse nemamo zamjerki, dapače, ali zvuk će se vjerojatno svidjeti rijetkim nostalgičarima. Tvorničku potrošnju od 4,8 l nismo uspjeli postići, bila je oko dvije litre veća. Tako je to s varljivim turbacima, ako se baš ne pazi sa stiskanjem papučice gasa u gustom prometu.

Dojmljivi turbodizelaš

Mnogo dojmljiviji je novi dizelaš, common rail s direktnim ubrizgavanjem MultiJet i turbopunjačem. Razvija 105 KS, ali i visokih 320 Nm okretnog momenta već od 1750 o/min. Radi tiho i mirno te ga je ugodno voziti u gradu kao i na autocesti. Tvorničke performanse (11,3 do stotke i 181 km/h) u praksi su još uvjerljivije. I potrošnja je mnogo bliža deklariranoj – od 4,5 l/100 km.

Cijene još nisu poznate, ali naznake su da će novi dizelaš biti 3750 kuna skuplji od početnog dizelaša od 85 KS koji stoji od 138.320 kuna. TwinAir Turbo će na naše tržište vjerojatno stići od srpnja, nakon stupanja na snagu novih trošarina.

>> FOTO Jednovolumen iz Kragujevca stigao u Hrvatsku

Ključne riječi

Komentara 7

KA
kajinx
16:07 01.03.2013.

Cijena 138.320 kuna, a u Americi FIAT500 košta 92.300 kuna.

AA
aabbcc
23:01 01.03.2013.

. Bre mozel to kako na jedan cilindar pa da ga na kurblu palimo ? ( fica je nekada ima 4-cilindra ).

MA
marko53
20:23 01.03.2013.

Nećete vjerovati imao sam čast isprobati ovaj auto. Ne bih nikome preporučio.Vrata kao i kod zastave:trebate jak zamah da zatvorite. Sjedala su kao da je netko nabacao unutra. Kao da ste strano biće u autu. Sve u svemu nakarada od auta.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije