Elektrifikacija

Hibridna tehnologija u najtraženijim Renaultima - Cliju, Capturu i Meganeu

02.10.2020.
u 15:01

U Hrvatsku su stigli Clio E-Tech hibrid sa 140 KS, novi Captur E-Tech Plug-in sa 160 KS i novi Mégane E-Tech Plug-in sa 160 KS

        U Renaultovoj novoj ponudi hibridnih (HEV) i punjivih hibridnih vozila (PHEV, plug-in hibridi) dostupna su tri modela: Clio E-Tech hibrid sa 140 KS, novi Captur E-Tech Plug-in sa 160 KS i novi Mégane E-Tech Plug-in sa 160 KS.

U odnosu na klasične hibridne pogone u kojima je motor s unutarnjim izgaranjem kombiniran s elektromotorom, Renaultovi hibridni motori E-Tech nude više načina rada te jamče automatsko pokretanje u električnom načinu rada, užitak u svim uvjetima vožnje zahvaljujući većem dometu u električnom načinu rada i snažnijim performansama te iznimnu energetsku učinkovitost za koju su zaslužni inovativni mjenjač s više načina rada, učinkovito prikupljanje energije kočenja i veliki kapacitet baterije.

Zajedničko svim E-Tech modelima jest pogon koji kombinira 1,6-litreni atmosferski benzinski motor od 91 KS i sva elektromotora, jedan glavni i drugi sekundarni visokonaponski starter-generator te posve novi i na tržištu jedinstveni dog-clutch automatski mjenjač čija tehnologija bez spojke i sinhrona dolazi iz F1. Radi uglađeno i bez trzaja te buke.

Zahvaljujući tome, posve električni način rada Clija E-Tech koji je opremljen baterijom kapaciteta 1,2 kWh pokriva 80% gradske vožnje te smanjuje potrošnju za 40 posto u odnosu na motore s unutarnjim izgaranjem u istom ciklusu vožnje. Glavni elektromotor ima snagu od 49 KS.

Prosječna potrošnja je 4,3 l/100 km, a ispust CO2 96 g/km CO2 prema WLTP-u. Baterije su smještene ispod stražnjih sjedala i ne smanjuju obujam prtljažnika pa i dalje nudi 300 l, a stražnja klupa se još uvijek može preklopiti. Masa je samo 10 kg veća nego kod, primjerice, dizelskog Clia dCi 115.

 

 

Cijenom od 147.400 kuna uz opremu Intens (s 5000 kn redovnog popusta), Clio E-Tech je 8000 kuna skuplji od Clia 1.3 TCe 130 EDC Novi Captur E-Tech Plug-in i novi Megane E-Tech Plug-in koji su opremljeni baterijom kapaciteta 9,8 kWh ostvaruju domet od 50 km u mješovitoj vožnji (WLTP) uz maksimalnu brzinu do 135 km/h i domet od 65 km u gradskoj vožnji prema WLTP protokolu. Motor E-Tech Plug-in snage 160 KS zahvaljujući bateriji velikog kapaciteta (9,8 kWh i 400 V) i masi od samo 105 kg ima odlične performanse. Primjerice, u gradskoj vožnji novi Captur E-Tech Plug-in troši 1,4 l/100 km i ispušta 32 g CO2/km (prema WLTP-u). Megane je još štedljiviji, u mješovitoj vožnji troši 1,3 l/100 km i ispušta samo 28 g CO2/km (prema WLTP-u).

Baterija im se puni od 3-5 sati. Uz redovan popust Captur E-Tech Plug-in stoji od 222.400 kuna, dok za novi Megane Grandtour E-Tech Plug-in uz 6000 kuna popusta treba izdvojiti 235.000 kuna. Za razliku od HEV vozila na PHEV automobile se u Hrvatskoj može dobiti i poticaj od 40.000 kn (kad se opet raspiše natječaj)     

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije