Jesmo li kao građani Republike Hrvatske zaista postali "ovce za šišanje", pitaju se ovih dana građani na Facebook stranici Halo, inspektore, koju vodi Europski centar za zaštitu potrošača. Ikeina stolica Tossberg u Njemačkoj stoji 99 eura, u Italiji 139 eura, Mađarskoj 143 eura, Austriji 149 eura, Sloveniji 179 eura, a u Hrvatskoj, upozoravaju – vrtoglavih 218,86 eura. "Što je veće tržište, veća je i konkurencija, pa su i cijene optimizirane. Malo tržište, velike cijene", jedan je od komentara na tu objavu, među kojima ne prestaje čuđenje kako u Hrvatskoj sve može biti skuplje nego u zemljama okruženju, a "imamo najniže plaće", ističe se.
– Trideset godina sam njihov fan, ali u Hrvatskoj ne bih više – piše druga korisnica FB-a, ističući kako sve iz Ikee kupuje u Grazu, gdje dobiva i dužu garanciju na proizvode, a cijena je, tvrdi, niža i do 40% (drvenarija, madraci, kreveti, stolovi za kuhinje pogotovo).
– Kuhinjski aparati su trajniji i kvalitetniji, a izbor top. Pola toga uopće nema kod nas, niti će biti – zaključila je, dok se drugi čude kako su i pored visokih cijena trgovine u Hrvatskoj krcate kupcima. Napominju i kako nije skuplja samo Ikea nego sve. Tek rijetki komentatori objave tvrde kako se ne slažu da je hrvatska Ikea najskuplja te da su mnoge stvari kod nas i jeftinije nego, primjerice, u Italiji.
VEZANI ČLANCI:
Zatražili smo odgovor iz Ikee Hrvatska po pitanju Tossberg stolica. Odgovaraju kako je osnovna poslovna ideja tvrtke Ikea ponuditi široki raspon dobro dizajniranih, funkcionalnih i sigurnih proizvoda za dom po niskim cijenama kako bi si ih moglo priuštiti što više ljudi.
– Ikea konstantno pokušava održati svoje cijene pristupačnima, pa je tako posljednjih mjeseci u Hrvatskoj ponudila nove niže cijene za više od 500 svojih proizvoda. Vrijedi naglasiti da to nije jednokratna akcija, već doista nova niža cijena tih proizvoda – ističu te dodaju kako je prilikom ulaska na neko tržište osnova za određivanje cijena situacija na tom tržištu, što uključuje poreze i druga davanja, cijene energenata, logističke karakteristike, primanja građana, prisutnost konkurencije...
– Sve su to elementi koji u konačnici utječu i na finalnu cijenu proizvoda i najčešći razlozi zbog kojih i u vrlo bliskim državama postoji odstupanje u cijenama proizvoda. Koristeći sve svoje resurse, Ikea Hrvatska će i u 2024. nastaviti snižavati cijene određenih proizvoda kako bi bila još bliža svojoj poslovnoj ideji da kupcima osigura proizvode koji jednako privlače svojim dizajnom, funkcionalnošću i pristupačnom cijenom – zaključili su iz Ikee Hrvatska.
VIDEO Hladno vrijeme zadaje probleme vlasnicima Tesle u Chicagu
Navedeni razlozi su čista laž. I energija nam je jeftinija nego u okruženju, ceste su nam bolje nego kod većine kad već govore o prijevozu i dostupnosti, a ni davanja nisu tolika da opravdaju više nego dvostruku cijenu.