Veliki servis - kako se obično naziva zamjena seta zupčastog remena - vrlo je važan i u pravilu se mora obaviti nakon 90.000 do 120.000 prijeđenih kilometara ili nakon pet do sedam godina korištenja automobila.
Treba mijenjati na vrijeme
Zupčasti remen pokreće razvodni mehanizam, odnosno povezuje radilicu (koljenasto vratilo) i bregastu osovinu motora, ali služi i za pokretanje drugih dijelova motora kao što su pumpa vode, pumpa ulja, balansirajuće vratilo i razvodnik paljenja.
Ako zupčasti remen pukne ili preskoči dolazi do sudaranja klipova i ventila. Tada obično stradaju samo ventili, ali u nekim slučajevima može doći i do oštećenja klipova i klipnjača te bregastog vratila, a kod visokih okretaja može dovesti do većeg kvara motora što rezultira velikim troškovima.
Stoga ga je potrebno zamijeniti kada dođe vrijeme za to, sukladno uputstvu u servisnoj knjižici. Izmjena zupčastog remena mora se obaviti kod stručnog majstora, najbolje u ovlaštenom servisu ili kod pouzdanog mehaničara jer je vrlo bitno da se izmjenom seta zupčastog remena ne poremeti faza otvaranja i zatvaranja ventila.
Ako do toga dođe može se dogoditi sudar klipova i ventila te opet veliki kvar motora.
Velike razlike kod promjene zupčastog remena između benzinaca i dizelaša nema. I kod jednih i kod drugih pri promjeni treba promijeniti cijeli set u koji u pravilu spadaju sam zupčasti remen, tračni (kanalni) remen, klizači (vodilice), natezači (špraneri), a najčešće uz to treba mijenjati i vodenu pumpu. Neki automobili nemaju zupčasti remen nego umjesto njega razvodni lanac, koji se nakon određenog broja kilometara zateže, a obično se mijenja tek nakon velikog broja kilometara.
Remen je tiši od lanca
Ali, i ako imate lanac nakon određenog broja kilometara morate mijenjati tračni remen, vodilice, španer, vodenu pumpu...
Prednost zupčastog remena je što je tiši, ne treba ga održavati, a i jeftiniji je, dok je prednost razvodnog lanca što se čuje kada se treba servisirati ili mijenjati pa teže može doći do većeg oštećenja motora. Međutim, troškovi promjene - kada do nje dođe - su veći nego kod automobila s razvodnim lancem.
samo plase narod.... puno je bolji lanac jes skuplji ali u konacnici i nije ovo mijenjas svakih 100000km a kod mene kolega ima BMW presao 1000000 sa lancom... a isto tako ima auta sa pred komorom izgaranja i u slucaju puknuca remena nemogu se sudarit klipovi i ventili.... prema tome ovo je reklamni clanak ali isto tako je trebalo napisat da postoje i takva auta gdje se nemogu sudarit ali to nema DAS AUTO pa to treba presutit