Kad je Fiat 2015. godine najavio da će im se novi kompakt zvati Tipo, nostalgija je vjerojatno uhvatila mnoge koji se još uvijek dobro sjećaju istoimenog modela talijanske marke s kraja osamdesetih, koji je ove godine proslavio 30. rođendan.
Riječ je o automobilu koji je svojim stilom, prostranošću i živahnošću osvojio mnoge kupce diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku gdje je bio jako popularan, a i danas je česta pojava na cestama.
Pogledajte video novog Tipa:
Novi model nasljednik je originalnog Tipa u kompaktnoj klasi (između njih kronološki su bili Bravo/Brava, Stilo pa opet Bravo, odnosno njihove limuzinske verzije Marea i Linea). To nije prvi put da Fiat oživljava staro ime za novi model, dovoljno je spomenuti oznaku 500 koja je korištena više puta, a tu su i Croma, 600 (Seicento), Multipla...
A upravo novi Fiat Tipo Večernji list daruje u velikoj nagradnoj igri! Prvi kupon izašao je danas, sudjelujte u velikom finalu Večernjakove sezone lova u voznom parku! Automobil osvojite sa samo 9 kupona!
Donosimo 10 zanimljivih činjenica o Tipu – starom i novom – koje možda niste znali.
1. Tipo je osvojio titulu Europskog auta godine 1989. s 356 bodova, ispred Opel Vectre (261) i VW Passata (194). Fiat je dosad tu titulu osvojio rekordnih devet puta.
2. Za prepoznatljiv Tipov izgled zaslužan je poznati talijanski dizajner Ercole Spada koji je tada radio u sklopu I.DE.A Instituta. Spada je inače prije toga radio u BMW-u, gdje je, između ostalog, radio na tadašnjoj Seriji 5 (E34), kod nas popularnoj "kamatarki", te Seriji 7 (E32). Spada je radio i za slavnu dizajnersku kuću Zagato, kao i za Ford i Audi.
3. Zahvaljujući pametnom dizajnu Tipo je bio jako prostran iznutra za svoju klasu. Imao je veći međuosovinski razmak od, na primjer, VW Golfa i Ford Escorta, tadašnjih konkurenata u kompaktnoj klasi.
4. "Nabrijana" verzija Tipa bio je 2.0 i.e. 16V Sedicivalvole. Koristeći motor iz luksuzne Lancije Theme u puno manjem i lakšem pakiranju imao je odlične performanse i maksimalnu brzinu od oko 210 km/h, čime je nadmašio VW Golf GTI.
5. Nakon loših iskustava s hrđom na ranijim modelima Fiat je na Tipu koristio galvanizirani čelik, što je pomoglo u borbi protiv predrasuda da su talijanski automobili skloni hrđanju. Bio je to prvi povoljni Fiat s galvaniziranom karoserijom.
6. Već smo spomenuli da je Tipo bio i još uvijek jest jako popularan na hrvatskom tržištu, no posebnu popularnost imao je u Brazilu, gdje je čak nadmašio ultrapopularni VW Gol, koji je bio najprodavaniji auto u toj zemlji više od 20 godina. Tipo se između ostalog i proizvodio u Brazilu, u gradu Betimu.
7. Novi Tipo stiže 2015. godine, gotovo 30 godina nakon predstavljanja prvog modela. U prosincu 2015. osvaja titulu Best Buy Car of Europe za 2016. godinu, koja se dodjeljuje automobilima s najboljim omjerom uloženog i dobivenog.
8. Među novim tehnologijama u Tipu je poznata Fiatova City funkcija, koja omekšava servoupravljač za lakše manevriranje automobilom u gradskoj vožnji pa se autom lagano upravlja. Na otvorenoj cesti, pa i u zavojima, dinamika je vrlo dobra, dok se na autocesti ugodno putuje na dužim relacijama. U većini modela novi Tipo dolazi uz ugodni i precizni 6-stupanjski ručni mjenjač s kuglastom ručicom koja odlično sjeda u ruku i pridonosi dinamičnoj vožnji.
9. Novi Tipo označio je prekid Fiatove tradicije korištenja različitih imena za različite karoserijske izvedbe na istoj platformi unutar kompaktne klase. Na primjer, limuzinska i karavanska verzija originalnog Tipa nosile su naziv Tempra. Slična je situacija bila i s ranijim Ritmom (Regata) i kasnijim Bravom (Marea). Fiat je taj običaj imao i izvan kompaktne klase, pa je na primjer limuzinska verzija Una bila Duna. Kod novog Tipa isti se naziv upotrebljava za sve izvedbe – štoviše, upravo je limuzinska verzija prva predstavljena 2015., a tek iduće godine uslijedili su hatchback i karavanska verzija.
10. Novi Tipo u Turskoj nosi drugi naziv – Egea. Ovo ime evocira Egejsko more koje se nalazi između Turske i Grčke.
Želite li osvojiti ovaj cool auto, igrajte veliku nagradnu igru Večernjeg lista! Automobil osvojite sa samo 9 kupona, a prvi kupon izišao je već danas!
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
Tko mora, vozit će..