S jeseni stiže i jedan od najzahtjevnijih uvjeta vožnje, kretanje po magli. Ne stvara nam probleme svaki dan niti je uz vozače čitavog dana, no kad zavlada od nje se, za razliku od kiše, gotovo i ne možete “obraniti”. Potrebna je, logično, mnogo veća pozornost za upravljačem, pa je najbolji savjet koji možemo dati za vožnju po magli - ne sjedajte u automobil ako baš ne morate, osobito ako ste neiskusniji vozač!
Magla, osim lošije vidljivosti, donosi i često zaboravljeni efekt prve kiše. Ako se spustila na suho tlo, i ona će stvoriti tanak sklizak sloj na asfaltu, jer je magla ipak kondenzirana voda. Tehnički, magla i izmaglica su zapravo kapljice vode zadržane u zraku. Razlika je između tih dviju pojava daljina vidljivosti; ako ne možete vidjeti dalje od 200 metara, riječ je o magli; ako vidite i do kilometra, gnjavi vas izmaglica. Iako će se mnogi voditi logikom da se u uvjetima otežane vidljivosti vozi sporije, više je studija pokazalo da vozači privikavanjem na maglu počinju dodavati brzinu. To ne treba raditi. Pokušajte stalno voziti jednakom brzinom, a nikako ne ubrzavajte kako biste se “odlijepili” od vozila za koje vam se čini da se vozi preblizu. Morate li usporiti, obavezno provjerite retrovizore. Nadalje, budite sigurni da ćete biti primijećeni, znači da vam je stražnje svjetlo za maglu ispravno i upaljeno, a nakon izlaska iz maglenog pojasa svakako ga ugasite. Prednja svjetla nikada ne gasite, ali nemojte paliti ni duga. Ona u magli gotovo i ne koriste, a snop svjetla usmjerit će visoko, umjesto nisko, na cestu.
Procijenite je li vidljivost tako slaba da ne možete nastaviti vožnju, stanite sa strane i upalite sva četiri žmigavca. Samo svjetla nisu dovoljna, jer bi vozači u prolasku mogli zaključiti da se krećete.
Svakako vozite smirenije, ne dodirujte kočnicu previše jer ona aktivira stražnja svjetla, a njihovo učestalo paljenje i gašenje može iritirati druge vozače. Ne bi bilo loše utišati ili isključiti mobilne uređaje ili bilo kakve druge naprave koje mogu odvući pozornost. Poželjno je uključiti i brisače i grijače za stakla kako bi preglednost bila maksimalna. U vožnji po magli korisni su moderni sustavi, poput onih koji prepoznaju prepreku na cesti ili prelazak u suprotni trak. Razmak između vozila trebao bi biti minimalno tri sekunde, a u slučaju dodatnog smanjenja vidljivosti čak i veći. Svakako mora biti toliki da se možete sigurno zaustaviti u svakom trenutku. I za kraj jedan zgodan trik - približavate li se prometnom raskrižju, spustite malo prozor, razina buke može vam dopuniti sliku.
Kakav je to blesavi naslov.:maglenke mogu odmoći!Pa svakom je jasno da se maglenke pale po magli