Kredit ili leasing - Država se odrekla PDV-a na kamatu i tako širom otvorila vrata građanima za kupnju automobila na financijski leasing

Leasing je sada isplativ i "običnim" građanima

kupovina automobila
Foto: Renato Branđolica
1/2
22.01.2010.
u 10:00

Sadašnjim korisnicima leasinga će već za siječanj rata biti smanjena za iznos PDV-a na kamatu, na 100.000 kuna smanjenje je 67,19 kn

Izmjenama Zakona o porezu na dodanu vrijednost koje su stupile na snagu 1. siječnja, korisnici financijskog leasinga više ne moraju plaćati PDV na kamate, što je do sada bila obveza. Tako će svima onima koji su automobil kupili putem financijskog leasinga mjesečna rata leasinga već za siječanj biti umanjena za iznos PDV-a na kamatu. Primjerice, kod leasinga u iznosu od 100.000 kuna na rok otplate od pet godina, prosječna mjesečna rata biti će manja za 67,19 kuna.

Obvezno 20 posto akontacije
Upravo je PDV na kamatu dosad bio razlog zašto se leasing fizičkim osobama u odnosu na autokredit nije isplatio. Do sada je leasing bio privlačan pravnim osobama, obrtnicima i osobama koje se bave slobodnim zanimanjima ako su bile u sustavu PDV-a jer su one PDV na kamatu odbijale kao pretporez, a sada su u ravnopravnom položaju svi građani. Osobama koje su u sustavu PDV-a, ovo pojeftinjenje praktično neće ništa značiti.

Pokušali smo na nekoliko vozila različitih cjenovnih razreda vidjeti o kolikoj se uštedi radi i isplati li više danas građanima automobil kupiti na leasing ili na kredit. Konačni troškovi koje nakon pet godina (koliko najčešće traju leasing i kreditni aranžmani) imaju građani korisnici leasinga odnosno autokredita vrlo su slični.

Kod leasinga je obvezna akontacija u visini od 20 posto vrijednosti vozila pa je iznos financiranja manji nego kod kredita koji se uzima na puni iznos vrijednosti auta. Time je i ukupna naknada što se isplaćuje leasing kući manja nego banci za kredit. Čak i kada se uračuna, ne baš jeftino, kasko osiguranje koje je kod leasinga obvezno, leasing se još uvijek više isplati (primjeri izračuna za Daciju Sandero, Škodu Octaviju i Hondu Accord).

Kredit za dlaku jeftiniji
Ali, situacija se mijenja kada smo u kalkulaciju podizanja kredita uračunali poseban obrok na koji se ne plaćaju kamate u istovjetnom iznosu (20 posto od vrijednosti automobila) koji je potrebno za akontaciju izdvojiti kod leasinga. Tada se (primjeri izračuna za Ford Focus i Nissan Qashqai), kredit više isplati. Ali, razlike su vrlo male pa je konačna odluka koje financiranje vama više odgovara – ili lakše odobravajući i brže sklapajući leasing, ili kredit gdje ste vlasnik vozila – ovisi o vašim potrebama.

– Pozdravljamo odluku kojom je leasing fizičkim osobama postao pristupačniji i očekujemo da će se sada puno njih odlučiti za takvo financiranje. Mi ćemo ciljano ići na privlačenje građana da izaberu leasing jer je fleksibilniji od kredita, a možda zbog toga i spustimo kamatne stope – kaže nam voditelj prodaje OTP Leasinga Ivan Buconjić.

Sličan odgovor dobili smo i iz S-Leasinga, oni smatraju da novi propisi idu na ruku fizičkim osobama pa očekuju da bi se njihov udio od 3-5 posto u odnosu na pravne osobe u sklapanju ugovora o leasingu mogao znatno povećati.

Nenamjenski krediti - prednost je manja procedura i mogućnost prodaje auta
Građani koji su željeli kupiti automobil, a nisu mogli podići autokredit jer neke banke za odobravanje takvoga specijalnog kredita za određen iznos traže i određena minimalna primanja (npr. za podizanje autokredita od 80.000 kn u nekim bankama uvjet je da vaša plaća bude veća od 4000 kn) spas su pronašli u nenamjenskim gotovinskim kreditima. Kamate na takve kredite su redovito veće u odnosu na autokredite pa je i ukupan povrat banci nešto veći (na kredit od 100.000 kuna vraća se oko 5000 kn više), ali je procedura odobravanja mnogo jednostavnija. Isto tako, kupujući automobil nenamjenskim kreditom, postajete “pravi” vlasnik automobila (kod nekih se autokredita knjižica vozila pohranjuje u banci) i možete ga u svakom trenutku prodati.

Operativni leasing isplati se najviše onima koji se nalaze u sustavu PDV-a

Operativni leasing je, za razliku od financijskog, isplativ trgovačkim društvima, obrtnicima, osobama koje se bave slobodnim zanimanjima (odvjetnici, slobodni umjetnici, novinari...). Automobil je u vlasništvu leasing kuće, a i otpisuje se u knjigama davatelja leasinga pa ga korisnik ne treba upisivati u svoju trajnu imovinu. Osobito se isplati onima koji su u sustavu PDV-a jer najamnina ulazi u trošak, a PDV u pretporez. Na početku se plaća jamčevina od 20 posto od vrijednosti auta, a od iznosa financiranja se odbija i 20 posto ostatka vrijednosti pa financiranje iznosi samo 60 posto vrijednosti vozila, stoga je rata manja nego kod financijskog leasinga. Ugovor najčešće ne predviđa otkup vozila pa se jamčevina po isteku ugovora vraća korisniku.

Kao i kod financijskog leasinga, kasko osiguranje vozila je obvezno.

Ključne riječi

Komentara 3

OB
-obrisani-
04:48 24.01.2010.

jao mala ja bi tebe lizing...........

JU
JUBITU
10:33 22.01.2010.

Konačno neka slika sa Talijanskim automobilima. Do sada su \"uvijek\", ili prečesto bili prisutni njemački automobili u člancima o automobilizmu ili bilo čim što se te teme tiće

PK
ptica.kos
00:52 23.01.2010.

Pored ovakve djevojke na slici ti primjetiš talijanske aute. Pa ti mora da si...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije