Kućni se budžeti rastežu do krajnjih granica pa i mnogim vozačima redovno održavanje automobila postaje upitno. Danas, naime, nije neuobičajeno da se servisni intervali “prekorače” za nekoliko tisuća kilometara, osobito kod automobila kojima je isteklo jamstvo. Nije znatan problem ako odgodite izmjenu motornog ulja, no kada su u pitanju gume i kočnice, svako odgađanje zamjene neispravnih ili potrošenih dijelova u ozbiljno pitanje dovodi vašu i sigurnost drugih sudionika u prometu.
Hidraulične disk-kočnice kojima su opremljeni svi moderni automobili ne zahtijevaju veliku pažnju ili brigu, no imaju potrošne dijelove čija će zamjena ovisiti o vašem stilu vožnje, prometnicama na kojima vozite i kilometraži koju prevaljujete. Kada i čime ih zamjenjujete, može biti od presudne važnosti. U svakom slučaju, mehaničari preporučuju da se kočnice pregledavaju svakih 10.000 kilometara i, po potrebi, izmijene kočione pločice (pakne), koje traju manje od samih diskova. Pritom valja obratiti pažnju ne samo na istrošenost pakni već i na to da su ravnomjerno istrošene, kao i na vizualna oštećenja diskova i rijetko, ali moguće curenje kočione tekućine čiju razinu možete provjeriti u pripadajućem spremniku u motornom prostoru.
Ako između redovnih pregleda osjetite promjene u kočionim performansama – primjerice da prilikom kočenja automobil slabije usporava, vuče u stranu ili cviljenje i vibracije, to shvatite kao jasne znakove neispravnosti kočionog sustava i čim prije se uputite ovlaštenom servisu ili mehaničaru. Navedeni simptomi mogu upućivati na niz manje ili više skupih kvarova, no najsigurniji način da ih izbjegnete upravo su redovni pregledi, pravilno korištenje i ugradnja zamjenskih dijelova renomiranih proizvođača, poput Boscha, Delphija, Bremba i mnogih drugih.
Cijene tih dijelova variraju od modela do modela, no kreću se od, primjerice, 300 kuna za par prednjih diskova za Renault Clio II do 700 kuna za još uvijek aktualni VW Passat, odnosno od 120 kuna do 280 kuna za komplet kočionih pločica. Kočione dijelove poznatih marki u startu ćete platiti više od onih neprovjerenih proizvođača, koji su i do 50 posto povoljniji, no pritom možete biti sigurni da ste uložili u kvalitetne dijelove te u dugoročno znatno veću učinkovitost kočenja i neprocjenjivu sigurnost vožnje.
>> Usprkos savjetima starih majstora, ne treba ulje mijenjati češće od propisanog intervala
>> Oprez! Umjesto da uštedite, možete proći i puno skuplje
hahha...svakih 10000 km kod mehaničara na pregled kočnica. ovo jos nisam čuo. pa to važi samo za autodjelove iz kine. passat svakih 40 000 km na kontrolu ali ipak sve ovisi o načinu vožnje. gradska vožnja prije potroše pakne. AlAl 10000 km kom ti sviraš.?