Poznat po svojoj udobnosti, ergonomiji i ležanju na cesti, Citroen CX u godini svojeg lansiranja primio je nagradu za automobil godine, nagradu za sigurnost te nagradu za stil.
Ovu dvovolumensku limuzinu dugu 463 centimetra dizajnirao je Robert Opron i to je bila prva limuzina opremljena dizelskim motorom u povijesti Citroena.
Tim je modelom Citroen, godinu dana nakon velike naftne krize, osvojio tržište velikih europskih krstarica, nudeći alternativu benzinskim motorima. Posebna je pozornost posvećena aerodinamici automobila, pa i kratica imena CX označava koeficijent otpora zraka.
Godine 1975. na tržište je izašla njegova karavanska izvedba, a 1977. i sportska izvedba 2400 GTi s elektroničkim ubrizgavanjem, koja se tada smatrala najbržom na francuskim cestama. Od modela DS naslijedila je hidropneumatski ovjes konstantne visine, a od modela SM iz 1970. preuzrla je servoupravljač osjetljiv na brzinu.
U unutrašnjosti je dominiralo futurističo vozačko mjesto koje je nudilo veću praktičnost i pristup svim komandama bez ispuštanja upravljača iz ruku.
CX je bio pravi tržišni uspjeh i do 1991. je prodan u 1,2 milijuna primjeraka. Na tržištu ga je tada zamijenio model XM.
>> 30 godina od prvog koncepta Quasara
>> Najuspješniji Seat svih vremena slavi 30. rođendan