Ukrajinska kriza i najava oštrijih sankcija Europske unije i SAD-a prema Rusiji otvorili su špekulacije o ruskoj zabrani uvoza stranih automobila. Zasad službena Moskva takvu mogućnost odbacuje, ali joj služi kao efikasna prijetnja zapadnim silama.
813.0000 auta se uvozi
Rusko tržište novih automobila sa 2,6 milijuna registracija u prošloj godini, iza Kine, SAD-a, Japana, Njemačke i Brazila, šesto je najveće na svijetu. Od ukupne prodaje novih automobila 487.000 otpada na domaće proizvođače, 1,31 milijuna na strane brendove proizvedene u Rusiji, a 813.000 na aute iz uvoza.
Prema dugoročnim projekcijama, rusko tržište automobila imat će, uz kinesko, najveći rast u idućih 15 godina. Velika Rusija, zemlja od 143 milijuna ljudi, ima samo 37 milijuna automobila ili 260 auta na 1000 stanovnika. Primjerice, SAD ima 641 automobil na 1000 stanovnika, Njemačka 532 auta, a Kina samo 52. Zbog toga su Kina i Rusija prosperitetna tržišta, u kojima proizvođači automobila vide svoj interes.
Velike kompanije već su djelomično zagospodarile proizvodnjom automobila u Rusiji. Francusko-japanska alijanska Renault-Nissan drži 74,1% AvtoVAZ-a, proizvođača Lade, a američkom Chevroletu, koji se krajem prošle godine povukao s EU tržišta, ne pada na pamet isto napraviti i u Rusiji, gdje također u suradnji s AutoVAZ-om ima nekoliko tvornica i jedan je od tržišnih lidera.
Pad od čak 20 posto
Međutim, rusko tržište je trenutno u krizi. Lani je pad prodaje bio 5,5 posto, a u srpnju ove godine čak 20% (registrirano je 180.767 automobila). Zbog toga nikome ne bi odgovaralo zaoštravanje odnosa i eventualna zabrana uvoza novih auta sa Zapada.