WANG YANMING, HUAWEI

'Nova generacija mobitela dolazi za 3 do 5 godina'

Wang Yanming, Huawei
Foto: Danijel Lijović
1/9
12.10.2018.
u 11:25

- Želimo smanjiti cijenu premium mobitela i privući više korisnika da imaju priliku koristiti najbolje mobitele na tržištu, kaže Huaweijev šef za srednju i istočnu Europu i Nordijsku regiju

Tržite pametnih telefona jedno je od najkonkurentnijih na tehnobiznis sceni. Više globalno snažnih brendova svake godine izbacuje niz kvalitetnih uređaja koji su već godinama mnogima glavni gadget pa i računalo u svakodnevnom korištenju. Tržištem već godinama vladaju Samsung i Apple, Samsung po broju prodanih mobitela, Apple po količini novca koju pritom zaradi. Ovog ljeta u njihov duopol se umiješao i treći igrač - kineski Huawei koji je uspio u drugom kvartalu preteći Apple po broju prodanih pametnih telefona i tako zauzeti drugu poziciju. 

Sredinom listopada Huawei će objaviti svoj novi flagship mobitel Mate 20 kojim će izravno udarati na novi iPhone XS koji unatoč dobrim najava u prodaju nije baš oduševio kritičare u inovativnosti. Što bi moglo dodatno otvoriti prostor za kineske brendove koji jačaju po kvaliteti, a sve su bolji i u dizajnu. Tim povodom razgovaramo  s Wangom Yanmingom, Huaweijevim predsjednikom za
srednju i istočnu Europu i Nordijsku regiju. 

Skokom u 2. kvartalu potvrđujete težnje za lovom na prvom mjesto, kada Huawei planira osvojiti vrh?

- Tako je, u 2. kvartalu smo bili drugi, ali vrijednost prodaja nam još nije dovoljno dobra, dakle pred nama je još dosta izazova da postanemo broj 1 na tom tržištu. Konkurencija je vrlo jaka. No, sviđa nam se trend koji ostvarujemo. Razvoj tehnologije je vrlo dinamičan, moramo svaki dan raditi naporno i još ulagati u nove stvari za budućnost. Ne bih rekao da imamo čvrsto postavljen rok. Svjesni smo da moramo stalno ulagati i biti fokusirani na sebe. Ako bismo prestali toliko ulagati ne bismo mogli stalno lansirati nove tehnologije inovacije. 

Vaša serija P20 ove je godine ostavila jako dobre dojmove, kako je prošla u Hrvatskoj?

- P20 Pro ja naš najprodavaniji model u svijetu dosad. I u Hrvatskoj se jako dobro prodaje. U Hrvatskoj smo jako blizu da držimo 30 posto tržišta mobitela. Naši brendovi postaju sve popularniji u mnogim zemljama. I to ne samo mobitela, raste nam i prodaja tableta, računala... 

Apple zbraja vrtoglave prihode ne samo kvalitetom, nego i visokom cijenom, a čini se da i vi izbacujete pomalo sve više cijene?

Da, želimo ojačati i premium segment. Objavili smo luksuzno izdanje P20 modela. No, opet naši mobiteli nisu toliko skupi kao kod nekih u konkurenciji. Dosta pazimo na skaliranje naše ponude, želimo smanjiti cijenu premium mobitela i privući više korisnika da imaju priliku koristiti najbolje mobitele na tržištu. 

Vidimo i dosta zasićenost na tržištu, a istovremeno nestaje većih iskoraka u stalnom izbacivanju novih modela?

- Cijela smartfon industrija se usporava, ali Huawei je možda jedini brend koji u posljednje tri godine raste brže. To nam je vrlo važno jer nas guraju proizvodi koje lansiramo. Također povećavamo broj zaposlenika i partnera u nastojanju poboljšamo dizajn i korisničko iskustvo. Sve se više orijentiramo na baš na poboljšanje iskustva naših korisnika. 

Foto: Danijel Lijović

U rujnu ste na IFA sajmu u Berlinu objavili i ulazak na tržište pametnog doma sa svojim zvučnikom?

- Već smo dugo u industriji pametnog doma. Mi smo prva kompanija koja je poboljšala mobilne širokopojasne uređaje, omogućili smo da se PC računalima i laptopima lakše spajate na internet i to još od 2006. godine, dakle već više od 10 godina se bavimo time. Sada vlada fokus na umjetnoj inteligenciji i dobar je tajming za integriranje bežične tehnologije i umjetne inteligencije. Stoga smo plasirali novi proizvod pametni zvučnik AI Cube. 

Vaša kompanija dosta raste, ali napreduju i drugi kineski brendovi koji su i vama konkurencija poput tvrtki Oppo i Xiaomi?

- Mi smo vrlo otvoreni. Što je više konkurencije, bit će i više inovacija. To će donijeti više vrijednosti korisnicima. mi smo jedina kompanija koja ulaže više od 10 posto svojih prihoda u razvoj i istraživanja. Dakle, vrlo smo posvećeni cilju i imamo samopouzdanja da možemo postati broj jedan tehnološka kompanija u svijetu. Zapošljavamo puno talenata koji svaki dan rade na tome da razvijaju nove usluge i nova poboljšanja naših uređaja.

Što možemo očekivati od nadolazećeg mobitela Mate 20?

- Najveća prednost će proizaći iz novog čipseta Kirin 980 koji ima viši kapacitet performansi i snažniji procesor za umjetnu inteligenciju. 
Potrošnja energije se jako smanjuje, a to povećava stand by bateriju smartfona. Iskorak će biti i novi modem koji će omogućavati najveću brzinu na mobitelu. Sve ćemo to integrirati u Mate 20. 

Foto: Danijel Lijović

Hoćete li još širiti ulaganja u Europi?

- Europa nam je vrlo važno tržište. Imamo priliku raditi s puno lokalnih kompanija, poput Leice. Europa je i veliko tržište, iako dosta segmentirano. Također, općenito je Europa jedno od najjačih tržišta na svijetu. Možda je jedino Sjeverna Amerika veće tržište. Još imamo dosta prostora za rast u Europi. Želimo i ovdje biti lokalna kompanija, zaposliti više domaćih talenata, da rastu s nama.  I planiramo otvoriti još nekoliko istraživačkih centara kao što imamo u Münchenu, Parizu, Helsinkiju i Stockholmu. A moguće je da se to dogodi i u jednoj od zemalja istočne Europe. Poljska, Češka i Mađarska su samo neke od opcija. Imamo puno lokaliziranih poslova i trebamo puno domaćih inženjera. 

Rastete li više u Europi ili Kini?

- Ove godine je gotovo jednako, možda je Europa malo brža

Što biste voljeli da Huawei još radi u budućnosti, a što danas ne radi?

- Sljedeća generacija pametnih uređaja bit će vrlo zanimljiva. Ovakav dizajn s ekranima kojima upravljamo dodirom postoji već 10 godina. Možda sljedeća generacija bude više kao neka bolja verzija pametnih naočala. U upravljat ćemo glasom, a ne dodirom. Sučelje se mijenja. Sada koristimo dodir na ekranu, a u budućnosti će to možda biti integracija i kombinacija različitih stvari. 

Kada očekujete da ćemo dobiti mobitele nove generacije?

- To bi se moglo dogoditi u sljedećih tri do pet godina. Vjerujem da ćemo još toliko koristiti mobitele kakve danas poznajemo. Trebamo još vremena. Materijali i veličina nekih dijelova još nam ne omogućavaju dovoljno za sljedeći skok. 

Pritisak da se svake godine mora na tržište izbaciti novi i bolji uređaj sigurno nije lako podnijeti, koliko je to naporno za produkciju?

- Tržište mobitel je jedna od najtežih industrija danas. Izvana se možda misli da je vrlo lako svake godine izbaciti novi proizvod. Ali, nije ni za Apple lako izbaciti novi čipset, ekran, novu bateriju, softver. Svake godine trebate nešto novo, a konkurencija je vrlo jaka. Za mene je taj izazov vrlo intrigantan.  

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije