Jurnjava po autobahnu

Novi zahtjev izazvao buru u Njemačkoj: žele ograničiti brzinu na autocestama

Autobahn
Foto: Matthias Balk/DPA/PIXSELL
29.01.2019.
u 11:13

"Ako netko vozi brzim trakom 180 km/h pa mu izleti automobil koji je krenuo u pretjecanje sa "samo" 90 km/h, to obično ne završi dobro"

Nijemci vožnju punim gasom na autocesti smatraju vrstom temeljnog ljudskog prava. Stoga i nije čudo da je novi zahtjev za ograničenjem brzine izazvao buru. 

Na njemačkim autocestama, izuzev prilazima velikim gradovima i ondje gdje su radovi na cesti, nema ograničenja brzine. Vozači moćnih Porschea i BMW-a i dalje mogu legalno juriti 300 na sat u brzom traku. U toj automobilima zaluđenoj zemlji malo što izaziva takav prijepor kao zahtjev da se to promijeni. 

Ovoga puta parlamentarni odbor za promet usudio se predložiti ograničenje od 130 km/h. Razlozi su zabrinutost za okoliš i štetne emisije dizelskih i drugih motora. Policija i druge organizacije koje brinu za sigurnost podržavaju ograničenje, ali ima i stručnjaka koji tvrde da ono ne bi imalo gotovo nikakvog utjecaja na emisiju štetnih plinova. 

Što su automobili moćniji, raste i prosječna brzina vožnje autocestama, a s njom i rizik od nesreća. 

"Ako netko vozi brzim trakom 180 km/h pa mu izleti automobil koji je krenuo u pretjecanje sa ''samo'' 90 km/h, to obično ne završi dobro", rekao je zamjenik predsjednika policijskog sindikata Michael Mertens

Moćni njemački savez proizvođača automobila VDA odbacuje uvođenje ograničenja brzine kao "samo simboličan politički čin" koji neće pridonijeti sigurnosti prometa ni zaštiti okoliša. Oni kao rješenje predlažu unapređenje cestovne infrastrukture, čime bi se smanjili zastoji i gužve i time i nepotrebno trošenje goriva. 

Ministar prometa Andreas Scheuer već se izjasnio u ovom sporu. Po njemu je uvođenje ograničenja brzine "ignoriranje zdravog razuma". 

Ograničenja brzine u okruženju variraju od uspavljujućih 100 km/h u Norveškoj do 140 km/h u Poljskoj, ali Nijemci naglašavaju da veća brzina ne znači i više nesreća. 

Po službenim podacima, njemački vozači trećinu svoje kilometraže naprave na autocestama, a tek se svaki osmi smrtni slučaj u prometu dogodi na ''Autobahnu''.

List Frankfurter Allgemeine nedavno je objavio dva uvodnika, jedan za ograničenje, drugi protiv. 

"Ljudi moraju umirati samo zato da manjina u moćnim vozilima može uživati u adrenalinu", piše u prvom. 

"Ograničenje od 120 km/h smanjilo bi emisiju CO2 za samo 0,27 posto, pokazala su istraživanja, a ograničenje od 130 km/h ne bi donijelo baš ništa", kaže se u drugom. 

Pogledajte video o tome kako će se u Hrvatskoj plaćati cestarina:

Komentara 22

Avatar Glina74
Glina74
11:55 29.01.2019.

Halo HINA vaša vijest je već stara jer vlada Njemačke je to odmah DEMANTIRALA da neće biti nikakovoga ograničenja na Njemaćkima cestama da je ovo kako je sada uredu i tako ostaje HINA malo tapkate za vijestima iz Njemačke. HINA HINA ne smijete čekati BILD zeitung od jučer nego nađite novije izvore vijesti koje su za prvu stranicu

IB
ibiza
11:30 29.01.2019.

onda mogu i aute blombitat na 150 km na sat, tko ce kupovat te aute koji 200 i vise , nema smisla onda

Avatar comandante
comandante
11:58 29.01.2019.

broj nesreća na njemačkim autocestama demantira floskulu o ograničavanju brzine jer je broj nesreća isti ili manji nego kod nas ili u zemljama koje imaju ograničenja

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije