Najštedljiviji i najsigurniji vozač Darko Štamf s Krka:

Obitelj u Mazdi CX-3 vozim na Plitvička jezera

vozi eko
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
1/14
22.11.2016.
u 08:45

Svi dečki s posla i susjedi navijaju da u Zagorje dopeljam Mazdu, osjećam veliki pritisak - rekao nam je neposredno prije svoje finalne vožnje Damir Mušec iz Jertovca pokraj Konjščine, jedan od tri finalista Večernjakova edukativnog projekta "Vozi eko - sigurno i štedljivo". Nije uspio. Za dlaku je u natjecanju štedljive vožnje od njega bio bolji Darko Štamf iz Malinske na otoku Krku, koji je na 7,84 km dugoj, za natjecatelje nepoznatoj gradskoj ruti s mnogim zamkama koje im je pripremio instruktor Ekomobilis tima i Guinessov rekorder u štedljivoj vožnji Ivan Cvetković, prosječno trošio 5,83 l/100 km. To je bilo 0,06 l/100 km više od Mušeca, ali u vožnji je Štamf napravio samo jednu pogrešku, koja se kažnjava s 0,1 l/100 km, dok ih je Mušec napravio tri.

To je na koncu presudilo pobjednika koji je nagrađen s 3000 kuna na Petrolovoj poklon kartici, Exclusive paketom članstva pomoći na cesti ORYX Asistencije i na Krk se odvezao s Mazdom CX-3 G120, koju je dobio na mjesec dana korištenja. Drugoplasirani je nagrađen Classic paketom članstva pomoći na cesti ORYX Asistencije, Petrol poklon karticom s raspoloživim iznosom od 1000 kuna i PlayStation 4 igraćom konzolom, dok je trećeplasirani Osječanin Mate Škaro, koji je prosječno na natjecanju trošio 7,4 l/100 km, kući u Slavoniju ponio Classic paket članstva pomoći na cesti ORYX Asistencije, 1000 kuna na poklon kartici Petrola i godišnju pretplatu na Večernji list.

Pobjednik je u svojoj vožnji potrošio 0,46 l benzina, kočio je 22 puta i 6 puta se zaustavio, 54 puta je mijenjao stupnjeve prijenosa, imao je prosječnu emisiju C02 od 15,5 kg/100 km, a vozio je uz prosječan broj okretaja motora od 1312 o/min.
- Jako sam sretan. Priznajem, nisam očekivao da ću biti najbolji, ali moja žena Mila i kćer Dajana su bile uvjerene da ću slaviti i hvala im na potpori. Za nagradu ih vozim u Mazdi CX-3 na izlet na Plitvička jezera, gdje još nisu bile budući da su se prije samo godinu dana u Hrvatsku doselile iz ukrajinske Odesse - rekao nam je pobjednik Darko Štamf.
Štamf i inače, svakodnevno, vozi ekološki i sigurno.

- Otac mi je bio automehaničar pa me od malena učio kako što efikasnije voziti. Trudim se stalno voziti štedljivo, a takva vožnja, osim što je jeftinija, mnogo je sigurnija. Oduševio me i trening sigurne vožnje koji smo nas troje finalista imali prilike proći u ORYX Centru za sigurnu vožnju. Oduvijek sam to želio, a sad mi se u ovoj Večernjakovoj akciji i to ostvarilo – rekao nam je Štamf.

Natjecatelji su se s rutom upoznali na pokaznom krugu s instruktorom, a odmah nakon toga su jedan po jedan išli na mjerenje potrošnje, s time da su trebali voziti po pravilima, sami se snalažeći i gdje treba skrenuti i stići na cilj u roku od 18 minuta. Svaka pogreška se kažnjavala s dodatnih 0,1 l/100 km potrošnje. Natjecali su se u Mazdinom kompaktnom SUV modelu CX-3 s modernim 2-litrenim Skyactive benzinskim motorom G120 i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, kojoj je prosječna potrošnja u gradu 7,4/100 km, izvan grada 4.9, dok kombinirana iznosi 5.9 l/100 km.  Specifičnost ovog atmosferskog motora je njegov omjer kompresije od 14:1, najveći od svih benzinskih motora koji mu omogućava iznimnu učinkovitost.

-Svi troje su iskusni vozači i presudili su detalji, a kako su vozili u realnom prometu i malo sreće, jer nekima je bila manja, a nekima veća gužva na što ne možemo utjecati. Ekološka i sigurna vožnja ovise i o tehničkoj ispravnosti auta, ali ponajviše o načinu vožnje samog vozača, što učimo polaznike na našim tečajevima – rekao nam je instruktor Ekomobilisa Ivan Cvetković.

Poraženi su bili malo razočarani nastupom, ali vrlo zadovoljni nagradama.

- Žao mi je što na jednoj dionici nisam znao gdje trebam skrenuti pa sam zaradio čak tri kaznena boda. Ali, sretan sam zbog osvojenih nagrada, a posebno će biti zadovoljna moja najmlađa kći s Playstationom - kazao nam je Damir Mušec.

Trećeplasirani iskusni vozač iz Osijeka Mate Škaro nadao se boljem rezultatu.

-Nisam baš zadovoljan današnjom vožnjom, ali bilo je ovo lijepo iskustvo, a dobio sam i krasne nagrade pa će mi godinu dana poštar donositi Večernjak – kaže Škaro.

A pitanje: Koliko troši? – danas je najčešće je današnje pitanje vezano uz automobile, dok je potrošnja goriva vozačima postala bitnija no ikada. No, znamo li voziti ekološki, a samim time i sigurnije mnogi vozači nisu ni svjesni.
Upravo je buđenje svijesti o ekološkoj vožnji glavni cilj Večernjakova edukativnog projekta "Vozi eko - sigurno i štedljivo" u sklopu kojeg su se čitatelji Večernjeg lista natjecali u štedljivoj vožnji. Večernjakovu inicijativu su prepoznali brojni partneri i pokrovitelji inicijative poput Centra za vozila Hrvatske, MUP, Mazda, HEP, ORYX Asistencija, Tokić, Petrol i Ekomobilis.

Nakon kvalifikacijskih natjecanja u Rijeci, Osijeku i Zagrebu, finale i sama dodjela nagrada održala se na ORYX Centru za sigurnu vožnju, gdje su natjecatelji ali i mnogobrojni uzvanici mogli vidjeti i isprobati dio samog treninga sigurne vožnje.

-Natjecatelji su prošli najbitniji dio škole sigurne vožnje u kojoj smo ih upoznali s najbitnijim dijelom - maksimalnim kočenjem. Iz našeg iskustva samo 2 od 10 polaznika zna pravilno kočiti. Upoznali smo ih i s ABS sustavom i ono što je najvažnije da na vlastitoj koži osjete koje vozačke tehnike koristiti u kritičnoj situaciji – rekao nam je ORYX-ov instruktor sigurne vožnje Kristian Rukljač.

Uoči same ceremonije dodjele nagrada okupljene su pozdravili domaćini, zamjenik glavnog urednika Poslovnog dnevnika Vladimir Nišević i izvršni urednik Večernjeg lista Žarko Ivković.

-Večernji list je organizirao ovaj edukativni projekt kako bi upozorio na nužnost energetski učinkovite vožnje. To ne znači samo čuvanje okoliša nego i čuvanje života budući da je eko vožnja ujedno i sigurna vožnja. Iz osobnog iskustva sam se uvjerio koliko je za sigurnost na cesti važno voziti ekološki kad sam zbog neprilagođene brzine nakon 30 godina vozačkog staža i dotad nijednog sudara, doživio prometnu nesreću koja je srećom završila bez ozbiljnijih ozljeda. Ali, pouku sam shvatio, a ako ovaj projekt iznjedri barem nekog eko vozača, učinili smo mnogo – istaknuo je Žarko Ivković.

Miron Huljak iz MUP-a istaknuo je da neagresivna i ekološka vožnja podrazumijeva i sigurnu vožnju.

-Od 1990. do danas je na hrvatskim cestama poginulo 14.988 osoba, a 480.000 ih je ozlijeđeno. Zbog toga su nam potrebne ovakve akcije koje policija uvijek podržava – kazao je Huljak.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije