Vijugave planinske ceste odvele su nas u Obertauern, skijaško mjesto u srcu austrijskih Alpa. Iznad 1500 metara dočekao nas je snijeg, prirodno okružje Seat Leon Xperiencea, prvog Seatovog outdoor kompakta. Zasnovan je na karavanskoj izvedbi Leona, a izveden je nešto robusnije (28 mm viši), uz plastične zaštitne obloge i Volkswagenov pogon na sva četiri kotača.
Najnovija peta generacija Haldex spojke je elektronski regulirana, a uključuje se kad je to potrebno zbog lošijeg prianjanja za podlogu. Uz pomoć elektronskog diferencijala (XDS) 50 posto snage može prebaciti na stražnje kotače, a u ekstremnim slučajevima i do 100 % na samo jedan kotač.
Više karavan nego SUV
Mogu se promijeniti postavke vožnje, a kada se stavi u sport mod ESP sustav dopušta i kontrolirano proklizavanje stražnjeg kraja na snijegu, ali samo ako doista to želite. Inače, vrlo dobro drži podlogu i brzo ispravlja automobil na pravu putanju.
Leon Xperience je u vožnji više klasičan karavan nego SUV, što je i logično jer je samo 15 mm više odignut od tla (još je 13 mm dobiveno većim 17” kotačima i gumama), tako da je udobnost i dinamika vožnje na cesti jako dobra. A lijepo ga je i sigurno voziti i po makadamu i snijegu. Isprobali smo samo najjači 2,0 TDI motor koji vuče odlično, a troši skromno, poput upaljača, bez obzira na 4x4 pogon.
Serijski bogata oprema
Xperience ima sve atribute karavanskog Leona, pa prtljažnik prima jako dobrih 587 litara, a vrlo dobra je i ponuda prostora na stražnjoj klupi. Ovaj obiteljski karavan za one pustolovnog duha koji vole skrenuti s asfalta nešto je između klasičnog automobila i SUV-a. Nije to ništa novo, VW grupa to nudi u većim Audijevim modelima, a već duže i u Škodi Octaviji Scout. Xperience dolazi samo s jednim bogatim paketom opreme, pa početni 1,6 dizelaš sa 110 KS i 5-stupanjskim ručnim mjenjačem stoji 214.224 kn. No, malobrojna konkurencija osjetno je skuplja.
>>Prvi auto na svijetu s karoserijom izrađenom od čipke
VAG-grupacija ima sve skuplje i preskupe aute u svim kategorijama...ono što su nekad bili 4m ,sada su 4,5+met a cijene horror....Leon je od jeftine varijante golfa postao "exkluziva",a Octavia skuplja varijanta Pasata....politika cijena im je naopaka.......o cijenama audija bolje ništaa .....za koju godinu će tim smjerom biti skuplji od nekadašnjeg kralja- Mercedesa..(ni sada nisu daleko)