Prije više od deset godina RenaultSport (RS) predstavio je svoje viđenje Clija. Već od tada traje vrlo uspješna povijest modela koji kupuju i stari i mladi, željni zabavne sportske vožnje, a da istodobno mogu imati i automobil za svaki dan. Model je to koji se od samih početaka nudi po vrlo prihvatljivim cijenama, a trenutačna akcija učinila ga je nikad dostupnijim.
Odlična cijena
Tako se na redovitu cijenu od 156.900 kuna nudi poput od 16.100 kuna za kupnju gotovinom, odnosno dodatnih šest tisuća u slučaju kupnje Renault financiranjem. Tako se Clio RS može dobiti za samo 134.800 kuna, odnosno preračunamo li vrijednost jedne konjske snage, dobivamo omjer 1:674.
To je najbolja ponuda koja se trenutačno može dobiti na tržištu. Na ljeto je na tržište stiglo obnovljeno izdanje druge generacije Clija RS koji dolazi sa sportskom šasijom, dok je testni primjerak imao izvedbu Cup namijenjenu istinskim poznavateljima. Automobil je time lakši 36 kilograma, što poboljšava užitak vožnje.
U odnosu prema prethodnom modelu, Clio RS može se pohvaliti nešto širim tragom kotača, sprijeda 48 i straga 50 mm te je 10 mm, na ukupno 258,5 cm, povećan međuosovinski razmak. To su elementi koji nisu odmah vidljivi, a dio koji se svakako primijeti odnosi se na novu prednju masku. Posebnost testiranog automobila svakako je u vrlo “živoj” zelenoj karoseriji, za koju je potrebno nadoplatiti.
Tu je aerodinamična letvica koja zahvaljujući iskustvu stečenom u Formuli 1, uz novo korištenje odvodnih cijevi za zrak na prednjim bočnim stranama, donosi bolja aerodinamična svojstva te je otpor sa 0,77 smanjen na 0,75. Središnji dio prednje maske, kako bi se naglasila posebnost, izveden je u visokosjajnoj crnoj. A ne treba maknuti s liste ni crvena kliješta jako dobrih Brembo kočnica.
Utvrdnuti Cup ovjes
Već spomenuti Cup ovjes znači da je prednji ovjes u odnosu prema serijskom tvrđi 27, a stražnji 30 posto. No, bez obzira na to udobnost je iznimna i svakako je ovo automobil koji se može koristiti u svakodnevnoj vožnji. No, pravo lice Clio RS pokazuje izvan grada, na zavojitim cestama koje svladava jednostavnije i brže te bez bojazni da će se izgubiti nadzor nad upravljačem.
Unutrašnjost je vrlo slična ostalim izvedbama Clija uz, dakako, neke posebnosti. Jako dobra Recaro sjedala odlična su za sportsku vožnju iako su vrlo nepraktična za svakodnevnu upotrebu.
Jako dobrom dojmu u vožnji pridonosi i zvuk motora koji je dostupan u putničkoj kabini, a tu je i signalna lampica uz “bip” zvučni signal za prebacivanje u viši stupanj prijenosa.
Sve u svemu, vrlo zabavna igračka i za zahtjevnije vozače.
a tek na fići kakav suraund zvuk imas!!