Kada je Opel svojedobno objavio da u upotrebu namjerava vratiti kultnu oznaku GSi, tu su vijest mnogi dočekali s nepovjerenjem, što i nije pretjerano čudno s obzirom na to da isprva nije bilo lako pogoditi gdje bi se ona točno trebala pozicionirati i na što bi se zapravo trebala odnositi. No nakon testa nove Insignije s dvolitrenim turbodizelskim motorom, pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, stvari vrlo brzo sjedaju na svoje mjesto.
Tim više pogledamo li podulji popis serijske opreme, koji je u konkretnom testnom modelu još bio i dodatno podebljan s više od 80.000 kuna vrijednim opcijama. GSi već u startu dolazi opremljen tako da je doista teško poželjeti više: paket pomoći vozaču 1 uključuje Opel Eye prednju kameru s pokazateljem udaljenosti, sustav za izbjegavanje frontalnih sudara, senzor i pokazivač za pomoć pri držanju trake, kočenje radi izbjegavanja sudara pri malim brzinama, osnovni sustav za otkrivanje pješaka sprijeda...
Uz aktivno poništavanje buke tu je i električna prilagodba donjeg dijela naslona prednjih sjedala i grijana stražnja sjedala te grijani podrezani sportski upravljač, a doplate predvode navigacija i Bose audio sustav, IntellilLux LED Matrix aktivna svjetla, LPSE Paket Innovation, 20-inčni aluminijski naplatci...
No, koliko god slatko zvučalo, sve to ovdje vozaču realno postaje manje bitno odmah po startanju dvolitrenog bi-turbo dizelskog motora s 210 KS i 480 Nm okretnog momenta (dostupnog na samo 1500 okretaja/ min), pritom uparenog s fantastičnim 8-stupanjskim automatikom. Jer, bez obzira na to koji od ponuđenih modaliteta rada motora, mjenjača, pogona i ovjesa vozač izabere, bit će ugodno iznenađen odzivom na pritisak desne papučice. Najveća brzina koju ovakva Insignia razvija iznosi 231 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba joj 7,9 sekundi, što su vrlo dobre performanse, ali opet, od samih brojki ovdje je znatno važnije ponašanje u vožnji ovog GSi-ja.
A ono je prvenstveno definirano sustavom pogona na sva četiri kotača Twinster koji Insigniji pruža dosad neviđeno držanje ceste i predvidljivost u svim uvjetima vožnje. Zahvaljujući tome, ali i mogućnosti prebacivanja stupnjeva prijenosa putem tipki na upravljaču, kao i uvjerljivim kočnicama i odličnom, preciznom upravljaču, ovaj GSi će iz svakog dinamičnijeg vozača izvući ono najbolje. S druge strane, 1700 kg teška obiteljsko-poslovna limuzina zadovoljit će i sve uobičajene svakodnevne potrebe, kako uz spomenutu opremu i ugodnu putničku kabinu, tako i uz upotrebljiv prtljažnik koji prima od 490 do 1450 litara.
Uz testnu potrošnju od oko 8 i pol litara i cijenu od 362.725 kuna (bez doplata) GSi se pokazao sasvim dostojnim imena koje nosi.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
imam novu insigniju ne gsi odlican auto