Njemački autoklub (ADAC) svake godine objavljuje statistiku odrađenih intervencija za prošlu godinu na automobilima koji su stari od tri do deset godina, a ovo su najčešći kvarovi i automobili za 2022. godinu. Kako su naveli, najviše intervencija bilo je vezano uz kvar akumulatora. To se nije promijenilo od vođenja statistike kvarova ADAC-a od 1967. godine, a teško da postoji komponenta u automobilu za koju je teže jasno reći tko je kriv ako se pojavi problem: baterijska tehnologija u automobilu ili korisnik automobila? Postoji mnogo načina za pražnjenje akumulatora, primjerice, možete zaboraviti ugasiti svjetla, ne zatvoriti propisno poklopac prtljažnika ili voziti auto samo na kratkim udaljenostima kako se baterija ne bi punila usput - u ovim slučajevima vlasnik je djelomično kriv za kvar. Zanimljivo, na vrhuncu pandemije Covid-19 učestalost kvarova akumulatora čak se povećala jer se automobili često uopće nisu vozili ili su se vozili vrlo malo. Naime, baterija se manje troši tijekom rada nego kada se ne koristi.
Dakle, kvar akumulatora je još uvijek daleko najčešći kvar zbog kojih vozači zovu stručnjake ADAC-a na intervenciju na kojeg otpada 43,2 posto kvarova. Drugi najčešći problem je kvar motora i upravljanja motorom s 23,8 posto. Slijede problemi s generatorom, starterom, elektroinstalacijama i svjetlima s 10,4% intervencija, problemi s gumama s 8,4% intervencija te problemi s ključevima i bravom (7,2%). Uzroci kao što su prazan spremnik goriva (kao kvar koji je očito nastao sam) ili neispravne gume, nisu uzeti u obzir u ADAC indeksu pouzdanosti. Statistikom kvarova zahvaćeno je 155 modela automobila 20-ak marki. U obzir su uzeti svi kvarovi tijekom 2022. koji su zahvatili vozila starosti od 3 do 10 godina (prva registracija od 2013. do 2020.). Dodatni uvjet je da model ima barem 7000 registracija u dvije godine.
VEZANI ČLANCI:
Prvi put u 45 godina su prema tim kriterijima u statistiku ušli i električni automobili i to četiri modela - BMW i3 i Renault Zoe kod malih automobila, VW ID.3 u kompaktnoj klasi i Teslin Model 3 u srednjoj klasi. U najmanjoj klasi gradskih automobila A-segmenta najmanje kvarova u četiri godine koliko je na tržištu imao je Suzuki Ignis. Slijedi Toyota Aygo, koja je godinama bila najbolja u ovom segmentu i Suzuki Swift. Solidne rezultate imaju i trojčeki iz VW grupe VW Up!, Seat Mii i Škoda Citigo. U A segmentu najviše prijavljenih kvarova i poziva pomoći na cesti imao je Smart ForFour. U B segmentu i B-SUV segmentu najmanje kvarova imali su Audi A1, Mini, Suzuki Vitara, Suzuki Swift te električni BMW i3. Najviše poziva upućenih službi pomoći na cesti stiglo je od vozača Opel Merive, Ford Pume, Opel Mokke i Renault Clija.
U kompaktnoj klasi i klasi kompaktnih SUV automobila najbolji su BMW Serije 1, X1 i X2, Audi Q3, MINI Countryman, Mercedes GLA, Mitsubishi ASX, VW T-Roc, Volvo XC-40... Iznenađenje je loš rezultat Toyote C-HR, čiji su kupci često imali problem s baterijom. U srednjoj klasi veći broj intervencija zabilježen je kod velikih obiteljskih kombiji Forda, Seata i VW-a, S-Maxa, Alhambre i Sharana, ali i kod Opel Insignije te Toyote RAV4, koja je u ADAC testu po prvi put negativna. Najbolji u ovoj klasi su Audi A4, BMW Serija 3, BMW X3, Mercedes-Benz GLC te električni Tesla Model 3. U višoj srednjoj klasi najbolji su BMW X5, BMW Serija 5, Audi A6 i VW Touareg. Kod dostavnih kombija najmanje kvarova prijavljivali su vlasnici Mercedes-Benz Sprintera, a najviše Fiat Ducata i Renault Mastera.
Ne može švabo dozvoliti da Toyota bude bolja od "veveja" pa upregnili i ADAC.