Već od svog prvog pojavljivanja monovolumeni bilježe konstantnu popularnost na kompletnom europskom tržištu te tako danas čine oko 5% kompletnog tržišta automobila. Jedan od ozbiljnijih ‘igrača’ u tom segmentu automobila svakako je i Opel koji pored mlađe i manje Merive raspolaže i interesantnom Zafirom. Aktualna, treća generacija od 2011. je na tržištu, a sada je uslijedilo značajnije obnavljanje.
Kako to već i biva kod vozila koja su dosta uspješna, nema radikalnih dizajnerskih promjena, već se mnogo veći naglasak stavlja na nove tehnologije te ustvari pripremu za u potpunosti novu generaciju vozila. Dizajnerske smjernice prate one prikazane na novoj Astri, a prepoznatljivost obnovljene Zafire je u novoj maski hladnjaka. Na njenim bočnim krajevima smješteni su novi svjetlosni sklopovi. Ovisno o razini opreme dostupna su AFL LED svjetla za koja kažu da pretvaraju noć u dan. Linija kromirane lajsne prednje maske nastavlja se na svjetla, a koja su time vizualno podijeljena na dva dijela.
Dostupniji dodirni zaslon
Putnička kabina donosi isto tako neke sitne, ali bitne promjene. Dorađeno je kolo upravljača, a vozaču je postao dostupniji i 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir, sada smješten nešto niže na središnjem grebenu. Dio na koji je bilo prigovora, previše brojnih prekidača sada je reduciran te djeluje mnogo ‘pametnije’ posloženo.
Zanimljivost je i u onome što se ‘ne vidi’. Tako je na raspolaganju nova, četvrta generacija sustava IntelliLink, a koji je kompatibilan s Apple CarPlay i Android Auto funkcijama pametnih telefona. Uz ovaj sustav Zafira nema integriranu navigaciju već je koristi iz ‘clouda’, što je svakako dobro jer uvijek imate nove i aktualne karte, ali problem je kada se nalazite u području koje nije dobro pokriveno internetom te ostanete bez signala, a što smo imali slučaj i tijekom prvih vožnji u okolici Frankfurta.
Na raspolaganju smo imali dva pogonska stroja, po jedan dizelaš i benzinac. Upravo je 1,6-litreni ECOTEC benzinac sa 200 KS zanimljiv motor, doduše samo je pitanje koliko će biti popularan u Zafiri gdje vjerujemo da su dizelski motori daleko interesantniji.
Brz ‘dnevni boravak’
Uz maloprije spomenutog turbom punjenog benzinca Zafira postaje iznimno brz ‘dnevni boravak’ kojem treba 8,8 s do 100 km/h te postiže brzinu od 220 km/h. Kad na jesen stigne u prodaju biti će tu i dizelski model, s time da je plan ponuditi paletu od motora od 120 do 200 KS, benzinaca, dizelaša, ali i modela na prirodni, odnosno ukapljeni plin. Nakon nekoliko stotina prevaljenih kilometara po kišom okupanom Frankfurtu i okolici Zafira nam se, uz dizelski motor od 170 KS i 400 Nm okretnog momenta pokazala kao izvrstan obiteljski automobil.
>> Novi Citroën C4 Picasso pruža još veću mogućnost personalizacije