Posljedice epidemije koronavirusa vide se i na prodajnim rezultatima novih automobila u Hrvatskoj. Dok smo još u veljači bili jedna od samo četiri države s većom prodajom u odnosu na 2019. godinu, ožujak je donio pad od 46 posto u odnosu na ožujak 2019.
Prema podacima Promocije plus, u Hrvatskoj su u ožujku 2724 nova osobna automobila, u 5041 ožujku 2019. . Osim što su sredinom ožujka zatvoreni saloni automobila i zbog izolacije zbog koronavirusa većina ljudi ne razmišlja o kupnji novog automobila (iako se kod većine zastupnika automobili mogu naručiti), isporuke mnogih modela sigurno će kasniti jer je proizvodnja u cijeloj Europi i u većem dijelu svijeta usporena ili obustavljena.
Osim toga, u ožujku počinju velike isporuke rent-a-car automobila za turističku sezonu na kojoj se zadnjih godina temeljio dobar dio tržišta, a zbog novonastale situacije očekivano će dio tih narudžbi biti otkazan. Stoga ćemo prave razmjere posljedica mjera za suzbijanje koronavirusa vidjeti u podacima tržišta u idućih nekoliko mjeseci. Na godišnjoj razini u prva tri mjeseca prodano je 10.029 automobila, što u odnosu na 12.139 u istom razdoblju lani predstavlja pad od 17,3 posto.Lider na tržištu novih automobila i dalje je Volkswagen s 1661 registracijom u prvom tromjesečju, a iza njega slijede Škoda, Renault, Dacia, Hyundai, Suzuki, Kia, Fiat, Toyota, Peugeot, Opel... Kad govorimo o modelima, na vrhu je i dalje Škoda Octavia sa 723 registracije. Na drugo se mjesto s 340 registracija probio Volkswagenov kompaktni crossover T-Cross, a treći je VW Golf. Fiat 500, Dacia Sandero, Renault Clio, VW Polo, Dacia Duster, VW T-Roc, Kia Stonic Suzuki Vitara.
w︆w︆w︆.︆k︆i︆s︆s︆i︆a︆.︆c︆l︆u︆b