I putovanje je dio godišnjeg odmora. Ako ga ne doživite tek kao više ili manje naporan transfer od točke A do točke B, već ga obuhvatite pojmom uživanja u slobodnom vremenu, može vam produljiti trenutke kojih ćete se također rado sjećati. Između mjesta stanovanja i mjesta provođenja godišnjeg odmora nije samo cesta. Uz tu su cestu i mnoge zanimljive lokacije, nacionalni parkovi, jezera, špilje, muzeji, vidikovci...
Probrali smo neke zanimljive lokacije vrijedne zaustavljanja – ako ni zbog čega drugog, a onda barem da u ugodnijem okruženju protegnete noge i prigrizete nešto što ste ponijeli sa sobom. Jer, vozačevo sjedalo nije mjesto na kojem biste trebali objedovati. Niste na utrkama, zastanite malo, okrijepite se na miru.
Nit vodilja u prvom nam je redu bila blizina glavnom pravcu kretanja prema obali, dakle gledali smo zanimljive lokacije uz autocestu A1 odnosno uz državnu cestu D1. Kao jedno od pravila postavili smo i financijsku pristupačnost te smo se orijentirali na lokacije koje su besplatne ili povoljne. Općepoznata Plitvička jezera tu su ispala iz kombinacije jer je karta za ovaj nacionalni park skupa (odrasli 250 kn, djeca 110 kn), na vrhuncu sezone park je prepun stranih turista i nije isplativo platiti kartu ako se na Plitvicama ne namjeravate zaustaviti nekoliko sati. No, uvrstili smo druga dva nacionalna parka koja možete razmatrati kao lokaciju za odmor oko sredine putovanja, ovisno kamo ste se zaputili.
Nacionalnom parku Krka, putujete li, primjerice, prema srednjoj Dalmaciji ili još dalje prema jugu, možete pristupiti i s autoceste i sa ‘stare ceste’. Ulaznice su nešto povoljnije nego za Plitvička jezera, prizori također impresivni, a – uz pretpostavku da usred putovanja nećete obilaziti čitav nacionalni park – možete kupiti ulaznicu i za samo dio parka. Primjerice, u srpnju i kolovozu odrasli će posjetitelji za razgledanje Roškog slapa platiti 100 kuna, a djeca 55 kn. Putujete li prema jugu autocestom A1, Skradin je vrijedan kraćeg izlaska s autoceste. Ako ipak nemate vremena za predah u Skradinu, u pogledu možete uživati i s autoceste, konkretno s vidikovca odmorišta Krka.
Nacionalni park Paklenica također je dobar izbor za skretanje s puta, a u srcu turističke sezone ulaznica za odrasle stoji 60, za dijete 30 kuna, a dnevnu vinjetu za ulazak automobilom u zaštićeno područje valja platiti 10 kuna.
Vozite li dalje prema Splitu, odnosno dalje od Splita, s autoceste možete sići u Zagvozdu. Nakon kraće vožnje lokalnim cestama možete razgledati Crveno i Modro jezero, koja leže u blizini Imotskog.
Orijentiramo li se samo na pravac D1, na potezu između Zagreba i Splita više je zanimljivih lokacija u kojima možete uživati besplatno. Muzej Domovinskog rata u Turnju na otvorenom prostoru nudi mogućnost razgledanja tenkova, samohotki, haubica, protuoklopnih i protuzrakoplovnih topova, srušenog zrakoplova MIG 21, oklopnih transportera, no samo ako putujete ovih dana, jer će se područje muzeja ubrzo zatvoriti radi daljnjeg uređivanja.
Na ulazu u Grad Slunj svakako se isplati spustiti u Rastoke, bilo da želite samo protegnuti noge ili se uz pogled na rijeku i slap osvježiti kakvim napitkom, okrijepiti obrokom. Iduća je lokacija za odmor – želite li pritom malo i istraživati, posebno ako ste u pratnji djece – Baraćeve špilje. U Rakovici pratite putokaze, da ne promašite skretanje. Baraćeve špilje su zaštićeni geomorfološki spomenik prirode. Samo su 20 kilometara udaljene od Plitvičkih jezera. Odrasli ih mogu obići za 75, a djeca za 45 kuna.
Krenete li dalje, nakon Knina (u smjeru mora) nemojte promašiti desno skretanje za Biskupiju. Čim skrenete, ugledat ćete fascinantne prizore, jezerca ukroćena šašem i visokom travom. Idealno za predah. Mjesto Biskupija ujedno predstavlja jedno od najznačajnijih starohrvatskih arheoloških nalazišta u Republici Hrvatskoj.
Privlačan crossover zove na putovanje
SUV odnosno crossover automobili vozila su današnjice. Začetnik segmenta još prije 11 godina bio je Nissan Qashqai koji je pokrenuo revoluciju, a zanimljivo je da je i njegov osam godina mlađi “brat blizanac” Renault Kadjar započeo isto tako – vrlo uspješno. Upravo smo se s Kadjarom u S-Edition razini opreme, koji za pogon rabi poznati 1,6-litreni dCi motor od 130 konjskih snaga, u kombinaciji s X-Tronic mjenjačem, upustili u istraživanje zanimljivih lokacija.
I dok je slabiji model, onaj od 110 KS opremljen EDC mjenjačem s dvostrukom spojkom, za ovaj snažniji model pripremljena je poznata CVT tehnologija. Znači, dorađeni bestupanjski mjenjač, kojemu je trenje smanjeno za 40 posto, uz programirani raspon simulacije sedam stupnjeva prijenosa. To je mjenjač koji ne odiše sportskim karakteristikama kao što je riječ kod mjenjača s dvostrukom spojkom, ali za ležerno obiteljsko putovanje odličan je izbor.
Prema službenim podacima ovaj model troši 4,8 l/100 km, no u realnosti to se kreće za nešto više od litre dizelskog goriva uvećano, a što je s obzirom na konfiguraciju 444,9 centimetara dugog i 161,3 cm visokog te 1490 kilograma teškog vozila solidan rezultat. Ovako opremljen Renault Kadjar S-Edition Energy dCi 130 X-Tronic stoji 236.853 kune, no uz trenutačan popust od 15 tisuća kuna, cijena je prihvatljivih 221.853 kune.
Pogledajte koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti