Talijanski retro šminker u sve traženijem SUV izdanju nedavno je stigao u Hrvatsku u redizajniranom obliku. Promjene u izgledu i dimenzijama (426,4 cm dužine)nisu velike. Zašto bi i bile, kad se radi o jednom od stilski najspecifičnijih modela koji se, dakako, dizajnerski naslanja na legendarni model 500. Ali, u napuhnutom crossoverskom izdanju.
Veće su izmjene ispod poklopca motora pa smo tako isprobali novi 1,0-litreni trocilindarski turbobenzinac sa 120 KS i 190 Nm okretnog momenta. I možemo odmah reći da se radi o jednom od najboljih 1-litrenih turbobenzinaca na tržištu, a ima ih doista mnogo. Snagu razvija jako lijepo i linearno te mu niti u jednom režimu vožnje ne nedostaje daha. Zapravo, prema osjećaju bismo rekli da se radi o snažnijem motoru i bržem ubrzanju. Realno, iz mirovanja do stotke stiže za 10,9 sekundi, a zaslužena pohvala ide i zvuku, koji nema onako karakterističan trocilindarski zvuk. Barem se on ne čuje u kabini.
Maksimalna je brzina ovog modela 188 km/h, a sasvim ugodno uz potpuni mir u kabini putna brzina može biti 150 km/h. Potrošnja se u gradskoj vožnji u špicama zna popeti na 9 l/100 km, dok je prosječna sasvim prihvatljivih 7 do 7,5 l/100 km. Fiat 500X sada standardno stiže s LED dnevnim svjetlima i stražnjim LED svjetlima. Prednja potpuno LED svjetla valja doplatiti 4560 kuna.
U unutrašnjosti je redizajniran kokpit, ali uz poznati retro štih originala. Dotjerana je grafika instrumentne ploče, a novost je serijski središnje postavljen 3,5-inčni TFT zaslon putnog računala. Sada je u serijskoj opremi i multimedijski sustav Uconnect autoradio sa 7-inčnim zaslonom na dodir s Bluetoothom, USB i AUX ulazom.
Cijena redizajniranog modela Fiat 500X s novim početnim benzinskim motorom iznosi 155.720 kuna.
Pogledajte i naš razgovor s Matom Rimcem:
Nije ni čudno da propadaju, niti potrošnja, niti brzina, niti snaga, niti dizajn a cijena pffff