Čak i onima koji inače nisu kupci Octavije, možda ni Škode općenito, pogled će zapeti na Octaviji RS. Jedan od najboljih sportskih kompaktnih modela na tržištu iz generacije u generaciju zadržava tu titulu jer ono najbitnije se ne mijenja, već samo nadograđuje naprednijom tehnologijom - Octavia RS izvanredan je automobil, prostran i praktičan, koji se može voziti uglađeno, obiteljski, ali i prilično dinamično. Jedna od Škodinih generalnih karakteristika i Octaviji RS daje dodatnu vrijednost. Škodini su modeli, naime, u pravilu za pola broja veći od segmenta kojem pripadaju, pa se i Octavia - kako ‘obična’, tako i RS-ica - razmeće viškom prostora u kabini i prtljažniku, u odnosu na konkurente.
Upečatljiva izvedba
Čak i prije sjedanja u automobil, isprobani primjerak privlači upečatljivom crvenom izvedbom, prošaranom RS oznakama, crnim detaljima i atraktivnim 19-inčnim lakometalnim naplacima. Interijer je nešto smirenije dizajniran, više prevladava dojam ‘običnog’ automobila, no i ovdje je nit vodilja sportska elegancija. Tim više što oprema Octavije RS obuhvaća, primjerice, sportska sjedala - grijana i kožom presvučena - grijano kolo upravljača, 8-inčni dodirni zaslon preko kojeg se upravlja multimedijom. navigaciju, panoramski krov, generator zvuka, automatsku regulaciju razmaka od drugih vozila.
U novom izdanju Octavia RS donosi više snage i (još) bolje vozne osobine. Testna RS-ica raspolaže s 245 konjskih snaga, uz 370 Nm, kojima je 7-stupanjski DSG automatski prijenos odličan partner. Vozač može izabrati između nekoliko podešenja koja zahvaćaju rad ovjesa, motora i mjenjača te se voziti štedljivije (kada se može proći i s manje od 6 l/100 km) ili udobnije, a može kreirati i individualni mod. Također, može dodatno potencirati sportski karakter RS-ice pa se sam uhvatiti mijenjanja brzina i to polugicama ispod kola upravljača.
Do stotke za 6,6 sekundi
Kad se Octavia RS vozi onako kako njezinu duhu najbolje odgovara, valja računati na prosječnu potrošnju oko 10 l/100 km. Agilna Octavia RS stotku uhvati za samo 6,6 sekundi, no za volanom taj period djeluje i kraći, potaknut zvučnom kulisom snažnog TSI turbomotora. Maksimalnih 250 km/h elektronskim je putem određeno. Podatno podvozje podešeno njemačkom preciznošću rezultira savršenom kombinacijom udobnosti i upravljivosti, a dinamičnim prolascima kroz zavoje kumuje i aktivni blokirajući diferencijal. Isprobani primjerak stoji 324.806 kn. Dizelska Octavia RS - u slabijem izdanju - nudi se po cijeni od oko 213.000 kuna.
Pogledajte kakve skupocjene automobile voze hrvatski nogometaši:
Samo se netko tko je dosad vozio još lošija vozila ovom dosadnom automobilu može diviti. Već kad mu se sviđa, bolje da kuša original - Volkswagen Golf R!