EURO NCAP

Teslin autopilot ne surađuje s vozačem

Foto: EuroNCAP
1/3
16.10.2020.
u 09:41

Teslina strategija upravljanja daje dojam da ili automobil vozi sam ili vozač ima potpunu kontrolu. Nema suradnje. Stoga je Teslin sustav dobio tek ocjenu iznad prolazne, no očekuje se da će ovaj proizvođač uskoro poboljšati svoj sustav

Europski program provođenja testova za sigurnost novih automobila (EuroNCAP) predstavio je najnoviju dopunu svojeg protokola testiranja – testiranje tehnologija potpomognute vožnje na autocesti. To je tehnologija osmišljena da vožnju autocestom učini sigurnijom tako što će smanjiti mogućnost da vozač vozi umoran. Highway Assist pomaže vozaču da održi ravnomjernu brzinu, održi sigurnu udaljenost od automobila ispred i drži vozilo u središtu traka kombinirajući (inteligentni) prilagodljivi tempomat sa zadržavanjem u svom voznom traku. Međutim, vozač uvijek mora biti odgovoran i angažiran za volanom.

- Tehnologije potpomognute vožnje nude ogromne prednosti, ali proizvođači moraju osigurati da tehnologija potpomognute vožnje ne povećava količinu štete koju nanose vozači ili drugi sudionici u prometu u usporedbi s konvencionalnom vožnjom. Najbolji sustavi nude ravnotežu između količine pomoći koju pružaju i razine angažmana koji se traži od vozača i trebali bi biti podržani učinkovitom sigurnosnom rezervom. Rezultati ove runde testova pokazuju da pomoć u vožnji postaje sve bolja i dostupnija, ali dok se nadzor vozača značajno ne poboljša, vozač mora biti odgovoran, mora u svakom trenutku paziti na situaciju u prometu – rekao je dr. Michiel van Ratingen, glavni tajnik EuroNCAP-a.

Tri automobila u premium segmentu - Mercedes-Benz GLE, BMW serije 3 i Audi Q8 ocijenjeni su ocjenom “vrlo dobro” jer su postigli dobru ravnotežu između pružanja visoke razine pomoći u vožnji i zadržavanja vozača angažiranim. Velikoserijski modeli Renault Clio i Peugeot 2008 dobili su prolaznu ocjenu. U nedostatku sofisticiranosti naprednijih testiranih sustava, oni pružaju relativno skromnu razinu pomoći. Teslina pionirska uloga u razvoju sustava za autonomnu vožnju ogleda se u najboljim rezultatima za pomoć u vožnji i sigurnosni back-up. Međutim, njegov autopilot malo čini da vozača održi angažiranim. Njegova posebna strategija upravljanja daje dojam da ili automobil vozi sam ili vozač ima potpunu kontrolu. Stoga je Teslin sustav ocijenjen umjerenim (samo stepenicu iznad prolazne ocjene), ali s obzirom da Tesla nudi bežična ažuriranja očekuje se da će brzo uvesti poboljšanja performansi. Jednako su (ocjenom ‘umjereno’) ocijenjeni i Volkswagen Passat, Nissan Juke i Volvo V60.

Komentara 1

MA
maximinimax
14:51 19.10.2020.

Nema te umjetne inteligencije niti će ikad biti koja će shvatiti naše balkansko poimanje prometa, zato čuvaj glavu i bježi od toga

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije