Test: Kia Niro

Prva hibridna alternativa štedljivim dizelašima

Kia Niro
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
13.08.2017.
u 11:30

Potrošnja rapidno raste ako se vozite konstantno na maksimumu na autocesti, ali i to je oko 9 l/100 km

Dok su dizelaši preko noći postali crne ovce, a električni automobili su još uvijek avangarda koja se ne kupuje masovno, hibridni benzinsko-električni automobili se nameću kao jedino oportuno rješenje.

Toyota je hibridni predvodnik tržišta, a jedan od ozbiljnih konkurenata japancima je nova Kia Niro, hibridni kompaktni crossover korejskog proizvođača koji je kao umanjeni Sportage (dužina 435,5 cm, prtljažnik 377 l) na tržište stigao isključivo s pogonom koji čine 1,6-litreni benzinac sa 105 KS i elektromotor od 44 KS koji sinergijski daju 141 KS i 265 Nm okretnog momenta. Snaga se prenosi na prednje kotače i to putem DCT automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Tako da su promjene brzina pri ubrzanjima glatke, tiše i ugodnije i upravo je to najveća prednost Nira ispred konkurenata koji rabe CVT mjenjače.

Kia Niro
1/22

Niro nije sportaš, ali agilnost mu je zadovoljavajuća, u praksi se čini i hitriji do stotke od deklariranih 11,5 s, dok je maksimalna brzina ograničena na 162 km/h. Nekom će to smetati, ali realno za prosječnog vozača sasvim dovoljno.

Vozač može birati i sportski način vožnje, kada automatski mjenjač brže šalta brzine i brže je dostupna maksimalna snaga, ali i tada vam svojim podešenjem daje do znanja da se ipak radi o hibridu i da je ekonomičnost u prvom planu.

Još jedna vrlina Nira jest masa od 1425 kg, što pogoduje dobrim voznim osobinama kao i manjoj potrošnji goriva. A Niro jest štedljiv, pogotovo ako se tako vozi pa u gradu troši oko 6,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti smo izmjerili 4,7 l/100 km. Ekstremnom štedljivom vožnom može i ispod 4 l/100 km. Uglavnom, prosječnih 5,7 l/100 km čini se zaista jako dobro. Još je štedljiviji sa 16” kotačima (tvornički u prosjeku 3,8 l/100 km) nego sa 18”, kakav smo isprobali koji je deklariran sa 4,4 l/100 km.

Potrošnja rapidno raste ako se vozite konstantno na maksimumu na autocesti, ali i to je oko 9 l/100 km.

Niro s početnom opremom stoji 200.490 kuna, a za Niro s trećim paketom opreme EX Champion koji između ostalog sadrži i 8” ekran sa satelitskom navigacijom, JBL audio sustav, grijanje prednjih sjedala, sustav pomoći za pakriranje sprijeda treba izdvojiti 227.990 kuna.

Ključne riječi

Komentara 1

BU
BubyZG
18:40 14.08.2017.

Opet i nanovo nema najvažnijeg podatka - KOLIKA JE BATERIJA I KOJA JOJ JE AUTONOMIJA ? Ili se opet radi o kvazihibridu ( Toyota Prius npr. ) koji uključije benzinski motor i kad uključite auto radio !!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije