Ponuda velikih SUV modela nikada nije bila bolja, a s obzirom da je to segment koji nastavlja s rastom, često smo svjedoci dodatnog popunjavanja ponude. Tako uskoro možemo očekivati i Renaultovu zamjenu za Koleosa koji već neko vrijeme nije u ponudi. Ime ostaje isto, no sve ostalo je u potpunosti novo.
U vožnji ugodan i poslušan
Kao i prethodni model, i novi Koleos stizat će iz Samsungove tvornice u Koreji, no automobil je u dobroj mjeri prilagođen potrebama europskih kupaca. Dizajnerski, u potpunosti prati linije s kojima smo se upoznali na Talismanu, ili pak Espaceu, bez obzira govorimo li o prednjem ili stražnjem dijelu, pa čak i u dobroj mjeri o putničkoj kabini.
Koleosa smo imali priliku voziti vrlo zanimljivim prometnicama Helsinkija i okolice, kako asfaltiranima, tako i onima s vrlo dobro utabanom zemljom i pijeskom. Nekoliko stototina prevaljenih kilometara ostavilo je jako dobar dojam. Automobil se vrlo dobro vozi, te prati naredbe vozača, pa čak i tijekom brže vožnje neasfaltiranim prometnicama, makar je bila riječ o izvedbi s pogonom samo na prednje kotače. Da, ta izvedba je predviđena za oba dizelska motora. Benzinci, barem za sada, neće biti u ponudi.
Početni dizelski model je 1,6-litreni dCi sa 130 konjskih snaga, a dolazi uz 6-stupanjski ručni ili pak CVT mjenjač, oba s pogonom na prednju osovinu.
Snažni dizelaš uz 4x4 pogon
Snažniji, dvolitreni model sa 175 KS uz ručni mjenjač ide isključivo s pogonom na sva četiri kotača, dok se kod odabira CVT mjenjača može birati pogon na prednje ili sve kotače. Slabija izvedba raspolaže sa 320 Nm okretnog momenta, dok je kod jačeg modela tu 380 Nm. Bez obzira što je udaljenost podnice 21 centimetar od podloge, Koleos se vrlo dobro vozi, bez osjećaja ljuljanja, a to je visina koja omogućuje nesmetane izlete izvan asfalta. Tada je daleko veća mogućnost zaprljanja vozila, no s obzirom da vrata pokrivaju i kompletnu bočnu stranu podnice, izostaje mogućnost zaprljanja hlača pri ulasku, odnosno izlasku iz vozila.
Dug 467,3, visok 167,8 te širok 206,3 cm, uz međuosovinski razmak od 270,5 centimetara, Koleos nudi i više nego dovoljno prostora u putničkoj kabini. Prigovora bi mogli imati - konkretno, na duljinu sjedala - putnici viši od 180 cm. Tu je i sasvim dovoljnih 498 litara prtljažnog prostora proširivog, preklapanjem naslona stražnjih sjedala, do 1706 litara. Na popisu je dodatne opreme i integrirana kuka za vuču prikolica do dvije tone.
Dolazak u domaće salone očekuje se krajem ljeta, i to uz očekivanu početnu cijenu od 221.000 kuna.
Ne bih renault zbog njihove korisničke službe koja ne vodi računa o kupcima. Bitno im je kupcu utrpati vozilo a za eventualne probleme nije ih briga.