Pionir i predvodnik u hibridnoj električnoj tehnologiji, japanska Toyota, prešla je simboličnu granicu od 15 milijuna hibridnih vozila prodanih od predstavljanja legendarnog Priusa, prvog potpuno hibridnog automobila u masovnoj proizvodnji, koji se na tržištu pojavio 1997. godine.
U Europi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila brojku od 2,8 milijuna, zahvaljujući širokoj paleti od čak 19 različitih HEV modela marki Toyota i Lexus, što je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne Toyotine prodaje. Time je postala vodeći proizvođač automobila na putu prema ostvarenju ciljeva EU za smanjenje CO2 u 2020. i 2021. Toyota danas u 44 pojedinačna modela - u cijelom nizu različitih veličina i karoserijskih izvedbi – ugrađuje svoju hibridnu električnu tehnologiju, koja vozačima također omogućava da više od 50% svojih gradskih vožnji obave bez ikakve emisije, samo na električni pogon.
Toyotina odluka o razvoju hibridnih električnih vozila je započela prije više od 25 godina kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za razvoj automobila za 21. stoljeće, automobila koji će smanjiti emisiju stakleničkih plinova i drugih štetnih tvari. Prva generacija Priusa je predstavljena 1997. godine, u vrijeme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah pokretu za zaštitu okoliša. Danas, 15 milijuna prodanih hibrida kasnije, Toyota je značajno pridonijela zaštiti okoliša jer je njezina hibridna električna tehnologija do danas smanjila emisiju CO2 za više od 120 milijuna tona u cijelom svijetu u usporedbi s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila.
- Zahvaljujući prodaji hibrida, Toyota je na dobrom putu da ispuni cilj od 95 g/km koji je EU odredio za 2020. i 2021. u Europi, gdje su propisi o CO2 najstroži na svijetu - kaže Matt Harrison, Izvršni potpredsjednik Toyota Motor Europe.
I nakon trenutne, 4. generacije hibridnog sustava, Toyota nastavlja usavršavati svoju hibridnu tehnologiju radi postizanja još manje emisije i potrošnje goriva. Danas su hibridna električna goriva povoljna, dostupna i praktična za kupce na brojnim europskim tržištima.
Iako Toyota vjeruje da su HEV ključni dio buduće ukupne raspodjele elektrificiranih vozila, dva desetljeća iskustva u elektrifikaciji ima značajnu ulogu i u njezinoj strategiji raznovrsnih pogonskih sklopova. Toyota ne zagovara scenarij „pobjednik uzima sve“, već smatra da će u budućnosti različite tehnologije elektrifikacije imati svoju ulogu, uključujući hibridna električna vozila (HEV), plug-in hibridna električna vozila (PHEV) i baterijska električna vozila (BEV).
- Naravno, moramo naporno raditi kako bismo poboljšali performanse baterije i smanjili troškove baterijskih vozila i upravo to činimo - rekao je Shigeki Terashi, izvršni direktor Toyota Motor Corporationa.
Kroz više od dva desetljeća neprekidnog razvoja elektromotora, baterija i upravljačkih sklopova Toyota je naučila kako upravljati i učinkovito opetovano koristiti energiju nudeći niz elektrificiranih opcija za kupce Toyote i Lexusa kroz hibridne i plug-in izvedbe, baterijska električna vozila te vozila sa vodikovim gorivnim člancima. Radi ostvarivanja svoje vizije u Europi, Toyota planira uvesti na tržište 40 novih ili osvježenih elektrificiranih vozila do 2025., uključujući i barem 10 vozila sa emisijom koja iznosi 0 g/Co2 (ZEV - Zero Emission Vehicle). Ipak, Toyoti će hibridna električna vozila ostati ključni dio ponude. Ovo je bio cilj kompanije još od predstavljanja Priusa, prije više od 20 godina, a krajnji je cilj ostvarenje nulte emisije, u širokoj primjeni u društvu i proizvedeno na održiv način.
w︆︅w︅︆w︆︆.︆︆l︅︆o︆︅v︅︆ex︆︆x︅︆.︆︅c︅︆l︆︅u︅︆b