Toyota je mjesec i pol dana nakon nesuđene premijere na ženevskom salonu automobila koji je odgođen zbog epidemije koronavirusa, predstavila svoj novi urbani SUV B-segmenta.
Japanci su odlično čuvali svoj novitet, pa u medijima nije izašla ni slika, a ni naziv novog modela koji je trebao biti ženevsko iznenađenje i jedna od najvećih zvijezda salona. Sada imamo prve podatke, fotografije i ime - Yaris Cross.
Kako i sami kažu, mali gradski SUV kombinira najbolji DNA od popularnog Yarisa i naslijeđe RAV4 modela, prvog pravog SUV automobila na svijetu s kojim je još 1994. godine krenula popularnost sportskih terenaca, a nedavno je proizveden 10-milijunti primjerak. Dizajn se može opisati kao robustan i minimalističan, kažu Japanci.
Yaris Cross je dugačak 418 cm i nudi međuosovinski razmak od 256 cm (identičan kao i u novom Yarisu). Širok je 176,5 cm, a visok 156 cm. Standardno dolazi s prednjim pogonom, ali bit će dostupan i uz pametni AWD pogon na sva četiri kotača. Odignut je od tla 17 cm, odnosno tri više od Yarisa.
Yaris Cross je podjednako prostran, koliko je i praktičan. Uz uspravna sva sjedala i postavljen pokrov prtljažnika, zapremina prtljažnika je 390 l. Međutim, ako vam je potreban prostraniji prtljažnik, tu su preklopiva stražnja sjedala u omjeru 40:20:40, što omogućava prijevoz putnika uz utovar većeg tereta.
Temelj sigurnosnih performansi novog Yarisa Cross je njegova platforma GA-B koja ovom automobilu daje izuzetnu krutost karoserije. U namjeri da zadovolji najviše i najstrože standarde neovisnih ispitivanja, dodatno će koristiti pogodnosti sustava aktivne sigurnosti Toyota Safety Sense i napredne funkcije pomoći u vožnji, koje pomažu u izbjegavanju čitavog niza najčešćih opasnosti na cesti pružanjem vozaču informacija, ranim upozorenjima i, kada je potrebno, automatskim kočenjem i zakretanjem upravljača.
Dakako, naglasak je, kao i na svim Toyotama na hibridnom pogonu. A Yaris Cross je prva Toyota koja stiže s novim hibridnim pogonom koji se temelji na 1,5-litrenom trocilindarskom benzincu koji uz potporu elektromotora razvija sinergijski 116 KS. Model s prednjim pogonom prema koreliranom NEDC-u ispušta ispod 90 g/km CO2, a 4x4 model ispod 100 g/km CO2.
Toyota predviđa proizvodnju više od 150.000 Yarisa Cross godišnje u tvornici TMMF u Onnaingu, blizu Valenciennesa, u Francuskoj te osvajanje više od 8% tržišnog udjela u segmentu B-SUV.
Početak prodaje na europskom tržištu je od 2021. godine, pa cijene još nisu poznate.
w︆︅w︅︆w︆︆.︆︆l︅︆o︆︅v︅︆ex︆︆x︅︆.︆︅c︅︆l︆︅u︅︆b