Iako se procjenjuje da u Hrvatskoj ima samo oko 4000 korisnika Twittera, ovaj najpopularniji svjetski mikroblogerski servis i u nas je veliki hype pa ne čudi da se i o tome raspravlja na Weekend media festivalu u Rovinju.
Američki marketinški stručnjak, Poljak Chris Matyszczyk, u Rovinju je izlagao svoju tezu o marketinškom potencijalu Twittera.
Zašto oglašavati kad možete twittati? - njegovo je polazišno pitanje, koje podupire podatkom da neki od najjačih brendova poput Googlea, Amazona, Youtubea koji su nastali u posljednjih 25 godina, uopće nisu imali klasičnu marketinšku kampanju nego su do uspjeha stigli preko društvenih mreža, odnosno pozitivnim komentarima korisnika, koji su utjecali na nove korisnike (word of mouth).
Chris Matyszczyk nabraja mnoge primjere viralnog marketinga na Twitteru i prednosti koje poslovnim subjektima takva platforma donosi, no njegovo predavanje zapravo otkriva mnoge nedostatke tog servisa.
- Twitter su kreairali muškarci koji ne znaju pričati sa ženama, koji spavaju sa svojim laptopima i socijalno nisu probitačni, za razliku od mnogih korisnika njihove mreže. Twitter je nastao bez ikakvog poslovnog plana i ne donosi novac. Radili su ga štreberi na način, 'ah, ovo bi moglo biti zgodno, ajmo to tako napraviti pa što bude'.
Twitter ne postavlja pitanje odakle ste pa je teško klijentima prodati kampanju kada ne znate ni gdje vam je publika, a problem je i krađa identiteta jer svatko može napisati da se zove bilo kako. A Twitter se smatra budućnošću marketinga. Twitter želi biti puls planeta. Da bude prvo mjesto gdje ćete tražiti ono što se sada događa u svijetu. Slično kao što Google ima san da ubaci search u naše mozgove, a vjerujte mi to doista žele - analizira Matyszczyk, koji procjenjuje da će Twitter propasti jer će ga preskočiti novi slični projekti koji će biti bolje osmišljenji i marketinški iskoristiviji.
No, iznio je predavač i cijeli niz iznimno uspješnih marketinških akcija na Twitteru. Također, istaknuo je da su slavne osobe poput Ashtona Kutchera i Demi Moore našli odličan kanal za svoj PR, bez da moraju imati svoju PR agenciju koja bi im govorila kako što moraju raditi u odnosu s javnošću.
Mogućnost izravne komunikacije s konzumentima tvrtkama daje veliku prednost, ali ne smijete na Twitter pustiti press release, nego svoju poruku prilagoditi mediju i načiniti je što jednostavnijom, a najbolji ćete uspjeh polučiti ako ste kreativni u stvarnom vremenu - poručuje Matyszczyk.
Kako reklamirati Hrvatsku na Twitteru
Vrhunac predavanja, pak, bila mu je njegova verzija marketinške Twitter kampanje za Hrvatsku. Hrvatska bi, kaže Matyszczyk mogla iskoristiti vruće teme na Twitteru na sljedeći način.
#michael jackson
Croatia. A thriller. And our doctors don't kill.
#Angelina divorces Brad
Croatia. Our Split is always fun
#inglorious basterds
Glorious bloody beaches. Only nice germans
Ovo niste znali o Twitteru
Za kraj evo vam još nekoliko korisnih podataka o Twitteru:
Samo 20 posto korisnika Twittera je mlađe od 20 godina
Glavna baza korisnika je od 29 go 44 godine starosti
50 posto korisnika se na Twitter logira samo jednom mjesečno (!)
70 posto korisnika objavi samo jedan post
\"...iako ima samo oko 4000 korisnika ....i u nas je veliki hype...\" baš čudna tvrdnja - JAKO je popularan, ali ima samo 4000 korisnika???? Pa u čemu je onda njegova popularnost? Zašto nema više korisnika? Ili možda ipak nije baš tako popularan?