Samo šest prometnih nesreća, prema podacima Policijske uprave zagrebačke (PUZ), dogodilo se na zagrebačkom rotoru Remetinec u posljednje dvije godine, otkad je pušten u promet nakon velike rekonstrukcije u koju je uloženo 331,6 milijuna kuna.
Obnovljeni remetinečki rotor pušten je u promet 10. siječnja 2020. godine i te su godine u rotoru, koji je danas za razliku od prijašnjeg reguliran semaforima te ispod njega u smjeru istok – zapad prolazi tunel, zabilježene četiri prometne nesreće. Od toga su dvije prometne nesreće s materijalnom štetom i dvije prometne nesreće s ozlijeđenim osobama u kojima su tri osobe lakše ozlijeđene.
Lani su se u remetinečkom rotoru dogodile samo dvije prometne nesreće i to samo s materijalnom štetom, bez ozlijeđenih osoba.
S aspekta sigurnosti, rekonstrukcija se očito itekako isplatila, budući da je rotor u Remetincu godinama bio crna prometna točka u Zagrebu na kojoj se godišnje prema ranijim policijskim statistikama događalo 70-ak prometnih nesreća s 20-ak ozlijeđenih osoba što je činilo oko 1% od ukupnog broja nesreća na zagrebačkim prometnicama i oko 0,5% ozlijeđenih osoba.
Podaci za nepunu 2018. (rotor se zbog obnove zatvorio 16. prosinca 2018.) PUZ-a govore o nešto manjim brojkama prometnih nesreća – 17 nesreća i dvije ozlijeđene osobe, dok je u vremenu rekonstrukcije na području rotora policija zabilježila 12 prometnih nesreća s pet ozlijeđenih osoba.
– Rekonstrukcijom rotora Remetinec broj evidentiranih prometnih nesreća se izrazito smanjio iz čega proizlazi zaključak da se izgradnjom novog rotora povećala razina sigurnosti cestovnog prometa dok je protočnost prometa brža i bolja – kažu u Policijskoj upravi zagrebačkoj.
Kružni tok u Remetincu prvotno je izgrađen 1981. godine zajedno s Jadranskim mostom te je desetljećima najfrekventnije prometno čvorište grada Zagreba i najveći zagrebački kružni tok. Bio je brz, protočan, ali nepregledan, a zbog tri prometna traka od kojih se iz dva moglo izaći na svakom izlasku s rotora desetljećima se stvarala pomutnja kod neiskusnijih i nesigurnijih vozača. Zbog toga je određeni broj zagrebačkih vozača izbjegavao remetinečki rotor, posebno oni koji nisu navikli na vožnju u gradskim uvjetima, a znamo da je remetinečki rotor na samom južnom ulazu u Zagreb.
Prometni stručnjaci godinama su upozoravali da se rotor mora rekonstruirati, pa se godinama njegova obnova odgađala. Napokon se odabralo rješenje i radovi su započeli 16. prosinca 2018. godine te trajali gotovo 13 mjeseci. Međutim, bilo je mnogo onih koji su kritizirali odabrano rješenje rekonstrukcije.
– Kakav je to kružni tok sa semaforima – bio je najčešći komentar kritičara novog rješenja.
No, prema subjektivnim dojmovima vozača koji svakodnevno voze kroz rotor, protočnost se nije smanjila. Naprotiv, u špicama se zbog dobro podešenih faza semafora vjerojatno rotor brže prolazi nego prije rekonstrukcije. S dvije tunelske cijevi rasteretio se promet koji povezuje Jadransku aveniju i Aveniju Dubrovnik.
Najveći broj nesreća u remetinečkom rotoru prije rekonstrukcije događao se pri uključivanju u rotor i prestrojavanju u samom rotoru, točnije presijecanja vanjskog traka pri izlasku iz rotora. Uključivanje više nije toliki problem zbog regulacije prometa semaforima, a zbog semafora je i izlazak sigurniji. No, još uvijek postoji opasnost za one koji izlaze iz rotora iz srednjeg traka. Naime, u samom kružnom toku su tri prometna traka. Izlazak iz rotora moguć je iz dva vanjska traka, a kada se izlazi iz srednjeg traka, što je uobičajeno, vozač treba paziti na automobile iz vanjskog traka jer oni imaju prednost. Stoga, svakako pripazite na tu prometnu situaciju.
Grad Zagreb: Izuzetno smo zadovoljni
– Izgradnja remetinečkog rotora opravdala je i dalje opravdava svoju funkciju i cilj, stoga smo izuzetno zadovoljni prometnim rješenjem. To se posebno odnosi na znatno povećanu sigurnost prometa. Naime, nakon rekonstrukcije izrazito je smanjen broj prometnih nesreća jer su smanjene prometne konfliktne točke. Prije rekonstrukcije je na tom području bilježeno oko 130 prometnih nesreća godišnje, dok je nakon rekonstrukcije zabilježeno svega pet nesreća. Što se tiče propusne moći, možemo potvrditi da raskrižje propušta istu, ili čak veću količinu prometa nego prije te funkcionira sukladno rješenju – kaže pročelnik Gradskog ureda za promet Dinko Bilić.
A kak su onda drvljem i kamenjem po Bandiću, da će biti gužve dok se bude gradio i da nam ne treba rotor. Gužvi nije bilo dok se gradio, ljudi sad tamo manje stradaju. Pa gdje ste sad huškači i lupači loncima, idemo malo udarat. Po kome sad?