Kakva je to ogrebotina na vozačkim vratima, odmah ispod kvake? Da je na nekom drugom dijelu, gotovo da se ne bi primijetila, a ovako ju vidite svakog jutra kad ulazite u automobil. I baš nekako bode oči...
A kad smo kod toga, i farovi vam se u posljednje vrijeme čine malo mutnijima nego inače. Noću svjetla i dalje obavljaju svoj posao i više nego zadovoljavajuće, no danju kao da ih je prekrila neka žućkasta izmaglica, pa više ne izgledaju onako bistro kao prvog dana. Što činiti u takvim situacijama, kad uobičajeno održavanje u autopraonici ne pomaže? Zar stvarno treba izbrojiti stotine, pa i tisuće kuna za posjet stručnjaku i poliranje, bilo karoserije, bilo svjetala? Možda i ne treba...
Već i police trgovina široke potrošnje i velikih robnih centara danas nude čitav izbor raznih autodijelova i opreme te drugih sitnih proizvoda koji – kako oglašavaju njihova, u pravilu oku privlačna pakiranja – uz malo vremena i truda, za relativno malo novca rješavanju probleme slične navedenima. No, koliko se takvoj reklami može vjerovati? Prema iskustvima nekoliko naših čitatelja, to ovisi o više faktora, pa su se neki takvi proizvodi u određenim slučajevima pokazali sasvim solidnima, a neki baš i ne. Pritom, pokazalo se, velik dio priče leži u samim očekivanjima.
1. OLOVKA ZA POPRAVAK LAKA
Ne očekujete li čudotvorna svojstva, olovka za popravak može biti dobar izbor za maskiranje manjih ogrebotina laka. Naglašavamo, maskiranje, ali ne i uklanjanje, jer duboke i široke ogrebotine ne mogu tek tako nestati. Pratite upute i ne pokušavajte na silu, jer nanošenje previše sredstva na koncu može izgledati lošije nego da uopće niste pokušali prikriti ogrebotinu. Cijenom počinju na nekih sedamdesetak kuna.
2. SREDSTVO ZA POLIRANJE FAROVA
Na tržištu se trenutačno može pronaći veći broj raznih sredstava za vraćanje starog sjaja zamućenim farovima u kućnoj radinosti. Cijenom i postupkom samog poliranja vrlo su slični, a čini se da su i rezultati često upravo takvi – slični. Prema našim iskustvima, najslabija karika u procesu odnosi se na sami postupak rada pa – premda se kod njih podrazumijeva ručno poliranje – za puno bolje rezultate bilo bi dobro doći do kakve polirke. Ne pomaže li ni ona, znači da ste s pokušajem popravka čekali predugo.
3. NANOZAŠTITA ZA STAKLA
Premaz za vjetrobransko staklo koji odbija vodu također se može nabaviti s potpisom nekoliko proizvođača specijalizirane autokozmetike. Nekad dolazi kao samostalno sredstvo, a nekad kao kombinirano, i za čišćenje i za zaštitu. Aplikacija je jednostavna i brza, a sredstvo u pravilu funkcionira jako dobro, traje i do pola godine, a osim što odbija kišu pa na brzinama iznad 60 ili 70 km/h ne trebate uključivati brisače, zimi štiti od zamrzavanja.
4. SREDSTVO ZA ČIŠĆENJE KLIMA-UREĐAJA
Sprej za čišćenje klima-uređaja kakav se ušpricava u sustav ventilacije osvježit će kabinu na jednostavan i brz način te će ona zamirisati svježije. Ipak, ne zaboravite da se tako ne može izbjeći redovan servis klima-uređaja, jer oni zahtijevaju održavanje i izmjenu odnosno nadopunu tekućina odnosno plinova. Ne pomogne li ovakvo sredstvo da se riješite neugodnih mirisa, uzrok je vjerojatno nakupljena plijesan u sustavu odnosno isparivaču. Znači, pomaže samo prije nego se pojave problemi, a kasnije možda i ne.
5. OSTALA OPREMA
Kleme, punjači akumulatora, pretvarači, lanci, kao i razne navlake za upravljač i papučice... Sve to također se može naći na policama trgovina, no za razliku od prije opisanih proizvoda čija cijena rijetko dosegne stotinu kuna, ovi spadaju u nešto skuplju kategoriju. No, ne i dovoljno skuplju da biste sasvim odustali od kupnje. Ipak, možda biste trebali. Većina spomenutih spada u ključne elemente opreme koja, zatreba li vam doista, ne trpi kompromise. Niti jedan ozbiljan mehaničar neće vas poslati po jeftine kablove iz marketa jer zna da takvi neće preživjeti ni jedno posuđivanje struje, a slično vrijedi i za punjače i lance. Vjerojatno ih je pametnije kupovati negdje drugdje, po višoj cijeni.