Pravo rješenje?

Reparirani dijelovi i do 75% jeftiniji

automehaničar
Foto: Marijan Sušenj/PIXSELL
27.05.2017.
u 18:00

Jamstvo vrijedi kao i za novi dio, a u obnovljeni se ugrađuju najnovija poboljšanja

Rezervni dijelovi za automobile – barem oni čije cijene analiziramo zadnjih 15 godina, a to su filtri ulja i zraka, branici, svjetla, zračni jastuci i disk-pločice – većinom su skuplji nego lani. Pojeftinjenja u većoj mjeri nalazimo kod Citroëna, Opela i Peugeota. Dacia i Renault cijene za zadržali u lipu jednakima kao i lani. Kad govorimo o poskupljenjima, kod nekih su marki automobila korekcije cijena neznatne, na razini tečajne razlike (primjerice, čitava VW grupa), no kod drugih se radi o ozbiljnom povećanju cijena. Čak i apsurdnom, znamo li da proizvođači automobila u pravilu ne proizvode dijelove za svoje aute. Primjerice, niti jedan proizvođač automobila ne proizvodi zračne jastuke, disk-pločice ni filtre, već ih svi kupuju od proizvođača odnosno dobavljača tih dijelova.

Nisu rijetki slučajevi da su u dva različita automobila, različitih marki, jednaki zračni jastuci s drastično različitom cijenom. Kako? Zašto? Zato što proizvođač vozila sa skupljim dijelovima nije uspio s proizvođačem dijelova sklopiti povoljniji ugovor. Ili ga je sklopio, ali je većom maržom na dijelove htio u vlastitom budžetu “pokrpati” nedostatak novca nastao višegodišnjom slabom prodajom automobila. No, ti se razlozi ne tiču vlasnika vozila, koji u konačnici te dijelove mora platiti – bilo kroz redovno održavanje, bilo kroz popravak automobila nakon kakve prometne nezgode.

Upravo su zato u našoj “košarici” dijelova dvije skupine artikala. Dio je dijelova koje na automobilu valja redovno mijenjati (filtri ulja i zraka, disk-pločice), a dio su dijelovi koji obično stradaju u svakodnevnim gradskim prometnim nezgodama (branici, svjetla, zračni jastuci). Prva skupina dijelova kod većine modela ne stoji pretjerano, no predstavljaju konstantan trošak, jer ih periodično treba mijenjati tijekom čitavog životnog vijeka automobila. Druga, pak, skupina dijelova ozbiljna su stavka jer njihova zamjena u pojedinim slučajevima doseže i vrijednost 40% novog automobila o kojem je riječ! Za zračne jastuke i prednja svjetla treba izdvojiti najviše novca. Na prvu ruku, rekli bismo da je to i opravdano, jer zračni jastuci važan su element sigurnosti automobila, a današnja svjetla skup su naprednih tehnoloških rješenja.

No, zagrebemo li malo ispod površine, ponovno dolazimo do apsurda. Teško je, naime, povjerovati da Kia Sportage ima naprednija prednja svjetla od Porsche Macana - za Sportage stoji 9674,33 kn, a za Macan 3411 kn. Ili od Audija A4, koji je jedan od tehnološki najnaprednijih automobila na tržištu, a čije svjetlo stoji 6708 kn. Za automobile VW grupe vlada predodžba o skupljem održavanju, no prednje svjetlo za, primjerice, Volkswagen Passat košta 2579 kn, za Audi Q2 ono stoji 2627 kn. Uz spomenuti Sportage, čije je svjetlo od lani poskupjelo za čak 5844 kn – još su neki automobilski zastupnici povećanu potražnju kupaca za modelima svoje marke popratili dizanjem cijena dijelova za automobile koje prodaju. Jako se dobro prodaje Suzuki Vitara. Vozačev zračni jastuk za nju je sada 1039 kn skuplji nego lani, suvozačev je 994 kn skuplji. Prednji branik za Ford Fiestu stoji 6246 kn. Teško nam je to objasniti, kad prednji branici za veće modele premium marki stoje manje od toga. Primjerice, za Audi A3 stoji 3770 kn, za BMW Serije 1 stoji 3435 kn, za Mercedesovu A-klasu stoji 3719 kn. Fiesta je u klasi s VW Polom – u centimetar su jednako dugi. Prednji branik za Polo stoji 2964 kn. Malo veći od njih, ali u istoj klasi je Renault Clio, čiji prednji branik stoji 2012 kn, te Opel Corsa za čiji branik treba dati 2956 kn. Corsa se, pak, nije proslavila zračnim jastucima, čija cijena ovaj model muči već godinama. Za cijenu Corsina vozačevog zračnog jastuka mogu se kupiti dva za Opel Insigniju i još ostane novca za disk-pločice.

Iz dosadašnjeg iskustva u praćenju cijena rezervnih dijelova za automobile naučili smo da – logike nema. Ne treba se ni zamarati pokušavajući shvatiti zašto dijelovi toliko koštaju. No, treba se prije kupnje konkretnog automobila informirati koliko će koštati njegovo održavanje, koliko stoje redovni servisi, a koliko dijelovi koje će trebati zamijeniti kad dođe do kontakta s drugim vozilom ili susjedovom žardinjerom. Događaju se nesreće, događaju se i kvarovi. Važno je imati informaciju o troškovima koje možete očekivati tijekom životnog vijeka automobila, jer samo tako možete u svoj obiteljski budžet uključiti i troškove koje generira automobil. Samo tako možete znati možete li si priuštiti posjedovanje automobila koji vam se svidio ili je ipak pametnije odlučiti se za neki s povoljnijim dijelovima. Naravno, nije sve u cijenama dijelova. Cijene koje donosimo preporučene su cijene zastupnika za pojedinu marku vozila. Ovisno o lokaciji servisa, te se cijene mogu razlikovati.

Također, mnogi servisi nude pakete, primjerice, izmjene ulja i filtra, u sklopu kojih ćete čitavu uslugu zajedno s potrebnim dijelom platiti manje. Informirajte se prije odlaska u servis, svakako se isplati. Ono što se ne isplati jest posegnuti za automobilom za koji ne znate koliko će koštati njegovo održavanje. Mitsubishi, Subaru i Toyota nisu nam htjeli dati cijene dijelova. U servisima ih također ne možemo dobiti bez broja šasije konkretnog automobila. Dakle, ako već nemate automobil, ne možete ni do informacije o cijeni dijelova za njega. S obzirom na to da se teško, ako ne i nemoguće, odlučiti za automobil za koji ne znate koliko ćete trebati platiti disk-pločice ili filtar ulja, o svjetlima i zračnim jastucima da i ne govorimo, u naše smo tablice uključili cijene i za najpopularnije Mitsubishi, Subaru i Toyota modele. Njihove su cijene lanjske, pa se samo okvirno mogu uspoređivati.

Komentara 2

DE
deda1234
09:09 29.05.2017.

meni sused "reparira " diskove za 100 kn !😱

MN
Mnd7779
09:29 28.05.2017.

Reparirani?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije