Potražnja za novim vozilima u Europi ponovo je smanjena u ožujku, sedmi mjesec zaredom, a u Hrvatskoj je potonula za petinu, pokazuju u srijedu objavljeni podaci udruženja europskih proizvođača ACEA.
U ožujku je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrirano nešto više od 1,7 milijuna novih automobila, što je za 3,9 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, pokazuju podaci ACEA-e.
Time je pad potražnje za novim automobilima u Europi nastavljen sedmi mjesec zaredom, nakon 1-postotnog smanjenja u veljači.
Razdoblje smanjene potražnje vremenski se poklapa s uvođenjem strožih testova emisija štetnih plinova (WLTP) početkom rujna prošle godine.
U ožujku je pad broja registriranih novih automobila zabilježen u većini zemalja EU-a, uključujući sva vodeća tržišta, primjećuju u udruženju.
Najizraženiji pad potražnje bilježile su u ožujku Italija, za 9,6 posto, a prate ju Španjolska s padom potražnje za 4,3 posto, Velika Britanija, za 3,4 posto, Francuska, za 2,3 posto.
Najblaži je pad zabilježen u Njemačkoj, za 0,5 posto.
U Hrvatskoj je u ožujku prema podacima ACEA-e registrirano 5.047 novih automobila, za petinu manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U veljači njihov je broj na godišnjoj razini smanjen za 7,7 posto.
Veću potražnju bilježile su samo Danska, Mađarska, Latvija, Litva, Luxembourg, Rumunjska, Slovačka, pokazuje izvješće.
Blagi pad u prvom tromjesečju
U prva tri ovogodišnja mjeseca potražnja za novim automobilima u 27 zemalja EU-a pala je za 3,3 posto, uz registrirana nešto više od četiri milijuna novih automobila.
Pritom je u skupini vodećih tržišta najbolji rezultat zabilježila Njemačka gdje je broj registriranih automobila bio gotovo nepromijenjen u odnosu na prvo prošlogodišnje tromjesečje.
Najviše je u toj skupini smanjena potražnja za novim automobilima u Španjolskoj, za 6,9 posto. Slijedi Italija s padom potražnje za 6,5 posto.
U Hrvatskoj je u prva tri ovogodišnja mjeseca prema podacima ACEA-e registriran ukupno 12.171 novi automobil, što je 12,3 posto manje nego u prvom prošlogodišnjem tromjesečju.
Pogledajte i video: Salon automobila u Ženevi
Pod hitno veće trošarine, porez na prirez od poreza, homologaciju, potvrdu proizvođača, i zaštititi napokon Hrvatsku auto industriju.