Eko poticaji

Vratio se "najbrži prst", 103,3 milijuna kuna razgrabljeno

11.07.2022.
u 15:05

Već pola sata od otvaranja sustav je počeo blokirati prijave i zatvoren je za sat i 22 minute. Rezervirano je sufinanciranje za 2034 vozila

Službeno je 103,3 milijuna kuna osiguranih za sufinanciranje ekoloških vozila rezervirano za sat i 22 minute, kada je Fond za zaštitu okoliša (FZOEU) privremeno zatvorio poziv za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. No, prema iskustvima trgovaca koji su umjesto građana i tvrtki od lani ovlašteni podnosti prijave za poticaje Fondu za zaštitu okoliša, već nakon pola sata sustav je počeo blokirati prijave. Nakon 40 minuta brojač je dugo stajao na 98% iskorištenih sredstava, da bi nakon sat vremena zablokirao.


Tako smo zapravo, nakon "najbržeg prsta" koji je godinama funkcionirao tako da sami građani podnose prijave za poticaje pa tko prvi podnese rezervira sredstva, dobili novi "najbrži prst" u kojem ovlašteni trgovci moraju biti najbrži ako žele da njihovi kupci dobiju sufinanciranje. Mnogi su nakon prošlotjednog brzog zatvaranja javnog poziva ostali razočarani. Trgovci se pitaju kako će kupcima objasniti da su nekima poticaji odobreni, a nekima nisu.

Zastupnik Renaulta i Dacije, bez obzira što je prošla 261 prijava za Renault Twingo Electric i 171 za Daciju Spring, nije potpuno zadovoljan postupkom jer imaju velik broj nezadovoljnih kupaca koji nisu uspjeli biti prijavljeni, pogotovo u Zagrebu jer je tu bilo najviše interesa.

- Kao i ostali uvoznici, ni mi baš nismo bili zadovoljni ovogodišnjim procesom jer su zaista sva sredstva nestala već u prvih pola sata. Mi smo ove godine tražili od Fonda putem HGK da smanje iznos po vozilu da bi sredstva duže trajala, ali nisu bili spremni na to - kažu u zastupništvu Renaulta.

Iz Porsche Croatije, zastupnika VW-a, Audija, Škode, Seata i Cupre, kažu da je ukupno 256 vozila njihovih marki dobilo poticaje, dok je više od 150 kupaca ostalo bez poticaja.

- Javnim pozivom ne možemo biti zadovoljni. Podrška strateškoj elektrifikaciji voznog parka svela se na raspodjelu cca 104 milijuna kuna po kriteriju "najbrži prst". Umjesto cjelogodišnje prodaje električnih vozila imamo situaciju da se električna vozila prodaju cca 40 minuta u godini. Ovakav model ne postoji niti u jednoj drugoj zemlji EU-a. Dugo vremena upozoravamo na to da je ovakav model poticaja neodrživ te da ne pridonosi stvarnom cilju, a to je povećanje udjela električnih vozila u voznom parku, kao i da je nepravedan prema svim onim kupcima koji su ostali bez poticaja. Ako već nema prostora za povećanje iznosa za subvencioniranje, onda je potpuno logično da se treba smanjiti visina poticaja kako bi se što većem broju kupaca omogućilo da koriste poticaje - mišljenja je Vicko Ljuban, član uprave Porsche Croatije.
U Fondu su zadovoljni modelom koji je uveden prošle godine.

- Veseli nas što u idućih 12 mjeseci na našim cestama možemo očekivati dodatnih 2000 električnih vozila, a na poticanju elektromobilnosti nastavljamo raditi planirajući jesenski poziv kojim ćemo sufinancirati i infrastrukturu za njihovo punjenje. Iskustvo prošlogodišnjeg poziva je pokazalo da je iskorištenost sredstava značajno bolja nego prethodnih godina. Uvijek postoji prostor za poboljšanje te prije idućeg poziva planiramo izraditi stručnu analizu dosadašnjeg sustava. Na temelju preporuka model ćemo prilagoditi kako bi se optimizirao učinak dodjele bespovratnih sredstava te osiguralo daljnje povećanje energetske učinkovitosti u prometu - kažu u Fondu.

- Dramatičan porast cijena goriva, sve šira ponuda modela na tržištu, djelomično i dostupnija, ali još uvijek ne i dostatna infrastruktura punionica, rezultirali su navalom koju FZOEU vjerojatno nije očekivao pa su predviđena sredstva opet u rekordnom roku rezervirana - navodi Tomislav Miletić, generalni direktor marki Citroën, Peugeot i DS: - Ovo još jednom pokazuje da ne samo način na koji se poticaji alociraju, nego i njihov ukupan iznos nisu u składu s potrebama tržišta. 

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar links
links
15:48 11.07.2022.

tipkači iz autokuća su tu dobro profitirali jer su mogli odredjene pogurati kao prve... posebno je nelogično da su tu upale i pravni subjekti oji su mogli aplicirati za više automobila... totalno bezveze...

BI
Binga01
15:28 11.07.2022.

Baš me zanima jako je prošao Grmoja? Ipak su tipke u pitanju.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije