Jutarnje temperature spustile su se oko nule, što je znak da smo u dijelu godine kad su posebno osjetljivi akumulatori u vozilima. Odnosno, sada će najviše vozača na svojoj koži osjetiti ranjivost akumulatora jer hladna su jutra okruženje u kojima oni najčešće zakažu pa ne možemo pokrenuti automobil. I tada postajemo svjesni da bez struje koju ta velika baterija pruža vozilo ne bi služilo ničemu, osim za popunjavanje parkirnog mjesta. Akumulator je srce električnog sustava vozila ključan za pokretanje motora, ali i rad svjetala, prozora, brisača, klimatizacijskog uređaja, grijanja sjedala, radija te čitavog niza drugih električnih potrošača kojih je sa svakom novom generacijom automobila sve više.
Tehnologija i učinkovitost akumulatora također napreduju i prate sve veću kompleksnost modernih vozila, no i dalje je riječ o potrošnoj komponenti koju ćete u nekom trenutku morati mijenjati, stoga je dobro redovno provjeravati njezino “zdravstveno” stanje. Redovne provjere stanja napona profesionalnim ispitivačem dat će vam do znanja je li vrijeme za zamjenu. Primjerice, ako je akumulator u cijelosti napunjen, ima napon od barem 12,6 volti, kod vrijednosti od 12,2 volti napola je pun, a kod 11,9 volti gotovo je prazan. Ako mjerač pokazuje manje od 11 volti, akumulator treba što prije zamijeniti. Redovnu izmjenu mogu preduhitriti razni problemi, a prvi znak da nešto nije u redu s vašim izvorom električne energije su sporija i teža pokretanja motora, ponajprije kod hladnog starta u ovo doba godine.
Valja znati da prve jesenje niže temperature nisu jedini, a ni glavni krivac što akumulator ujutro nije reagirao na podražaje. Njega je načelo ljeto, visoke temperature, a hladnoća ga je samo dokrajčila. Naime, iako je ustaljeno mišljenje kako niske temperature ubijaju akumulator, “kutijama” bez kojih nema pokretanja motora najviše glavobolje zadaju ljetni mjeseci te povećane temperature. Upravo je ljeto problem, kada visoke temperature “cijede” kapacitet akumulatora. Niske temperature akumulatoru zadaju tek zadnji udarac. Kako se u hladno jutro ne bismo našli u potrazi za brojem neke od službi pomoći na cesti – koje najviše posla i imaju upravo zbog akumulatora - akumulatoru treba posvetiti malo više pažnje. Pod tim mislimo da prilikom redovitog posjeta servisu trebate tražiti da provjere stanje akumulatora. Akumulator bi se trebao zamijeniti novim u trenutku dok još radi, ali mu je kapacitet oslabio, a ne u trenutku kada više ne pokazuje ni trunke života. Treba ga tretirati otprilike onako kako tretiramo kočione pločice ili gume, koje se mijenjaju kada im oslabi učinkovitost, a ne kada zbog dotrajalosti već prouzroče dodatne troškove.
Ako automobil ne servisirate u servisu koji ima mogućnost ispitati stanje i ispravnost akumulatora, provjeriti ga možete i u svakoj boljoj trgovini rezervnih dijelova. Također, kod mnogih automobila izmjena akumulatora nije komplicirana pa vozač to može obaviti sam. Kod kupnje akumulatora, bitno je znati kakav nam akumulator treba. Ako je auto opremljen start/stop funkcijom iziskuje “bolji”, AGM akumulator. Treba znati dimenzije koje automobil može prihvatiti, gdje su raspoređeni ‘+’ i ‘-’ polovi te, naravno, kapacitet akumulatora – 45 Ah, 55 Ah, 74 Ah ili koliko je već propisao proizvođač vozila. Važno je gledati amperažu akumulatora jer možete imati akumulator od 70 Ah koji ima 630, 650 ili više od 750 A. Upravo su oni bitni kod pokretanja motora, pa dizelaši iziskuju veću amperažu, kao i vozila s više potrošača. Pri izboru akumulatora, najsigurnije je pratiti upute proizvođača automobila. Na životni vijek akumulatora utječe niz faktora, poput klime u kojoj živite ili potrošača koje koristite tijekom vožnje, no u prosjeku će bez poteškoća izdržati oko 48 mjeseci u regijama s umjerenim temperaturama, odnosno bitno manje u vrlo hladnim ili vrućim klimama. Vozači često kažu da im zamjenski akumulator nije izdržao kao onaj prvi, originalni, pa se stvara dojam da su zamjenski akumulatori lošije kvalitete od originalnih. Problem je u tome što nakon 4-5 godina starosti vozila – u koje je ugrađen novi akumulator – svi ostali sklopovi više nisu novi, već su istrošeni. Takvi sklopovi više ne rade kao prvog dana te utječu i na trajnost akumulatora.