Hrvatska je ušla među top pet ljetnih odmorišnih destinacija za Nijemce. Među inozemnim odredištima veći tržišni udio u 2015. na njemačkom turističkom trzištu imale su samo Španjolska (13%), Italija (8,2%), Turska (7,3%) i Austrija. S 3,2 posto tržišnog udjela Hrvatska je za sobom ostavila i Grčku, čiji predstavnici novi poredak stoički podnose.
– Sad je tako, ali sve se mijenja. Ove godine ništa nije kao prije, vidite kako Turskoj slabo ide – kaže Marina Trianti, menadžerica atenske turističke agencije Helden.
– Posve je neizvjesno i što će biti s izbjeglicama. Mi ih u Grčkoj trenutno imamo sto tisuća, najviše je pogođen turizam na otoku Kosu, ali nemoguće je danas doći u bilo koji dio Grčke, a da negdje ne vidite te jadne ljude. Ponekad mislim da političari stvarno ne znaju što rade... – kaže naša sugovornica, koja ipak s optimizmom gleda u sezonu 2016.
Za optimizam Hrvatska, moglo bi se reći, ima i više razloga. Na berlinskoj burzi turizma doznaje se i da avio prijevoznik Air Berlin, koji je lani imao šest tisuća putnika za Hrvatsku, ove godine kapacitete na svojim redovnim linijama povećava na čak 92.000 avio sjedala. Po četiri linije tjedno otvaraju za Dubrovnik i Split te po dvije za Zadar, Rijeku i Pulu, a letjet će od svibnja do kraja listopada.
– Lani su me kontaktirali iz Air Berlina baš kad sam bio na jedinih pet dana svog godišnjeg odmora na Krku. Nije im bilo teško potegnuti do tamo, a ja sam se šalio kako mi mogu ´"smetati" ako donose vijest da dižu kapacitet na sto tisuća putnika. U tom trenutku to je bilo nedostižno, šala, razgovarali smo o 45.000 putnika u 2016., a sada ispada da ćemo imati i ove nevjerojatne brojke - prepričava Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice.
Dakako, ne preslaguje svoje rute s Turske i Egipta prema drugim odredištima samo samo Air Berlin. Medu ostalima, avioni kojima je u Tursku, recimo, trebalo čak 400.000 turista u organizaciji Thomas Cooka prebačeni su na Španjolsku.
Dobre vijesti za Hrvatsku na najvećoj svjetskoj burzi turizma ne završavaju, međutim, ni Air Berlinom. Hrvatska je dobila i nagradu Udruzenja putopisaca „Pacific Area Travel Writers Association“ (PATWA) u kategoriji “Best Emerging Tourism Destination”, kao najbolja rastuća destinacija.
– Karte jesu dobro poslozene za nas, ali ne bi se smjeli uljuljkati znajući da će sezona biti dobra. Sada bi svi trebali uložiti dodatni napor da privučemo što više gostiju u travnju i svibnju, o tome će ovisiti koliko će ona zapravo biti dobra – kaže Selimir Ognjenović iz ID Riva Toursa, njemačkog turoperatra specijaliziranog za Hrvatsku.
>> Zatvaranje je pogrešna politika prema izbjeglicama
>> Umjesto Turske i Egipta, Nijemci ove sezone više putuju u Italiju i Hrvatsku
Ima dosta mjesta u Hrvatskoj za sve turiste. Samo pamet u glavu u dobre ponude prije i nakon glavne spice sezone.