Hrvatsku dijele tek četiri mjeseca do trenutka kad će postati dio jedinstvenog europskog tržišta, a pitanje svih pitanja jest: jesu li domaće tvrtke spremne, piše Poslovni dnevnik.
Michel Barnier, povjerenik Europske komisije za unutarnje tržište i usluge, koji je u petak boravio u Zagrebu i sastao se s nekoliko ministara, 15-ak zastupnika te guvernerom HNB-a, djelovao je zadovoljno i poručio da je \"impresioniran kvalitetom pripreme Hrvatske za ulazak u EU\", a europsko tržište, kaže, treba gledati kao priliku.
No, takvo mišljenje ne dijele domaći gospodarstvenici i stručnjaci, sudeći prema raspravama na jednom od panela konferencije o EU tržištu i ulasku Hrvatske, održanom u petak prigodom Barnierova posjeta, piše list. Dužnosnici koji su otvorili konferenciju bili su optimistični (Vesna Pusić i Ivan Vrdoljak), ali ne i panelisti. Ravnateljica Ekonomskog instituta Zagreb Sandra Švaljek iznijela je poražavajuću statistiku izvoza. \"Naš udio izvoza u BDP-u je 40 posto, od čega se na robni izvoz odnosi tek 20 posto. Dvije trećine od toga ili oko šest milijardi eura odnosi se na europsko tržište.
\"Mentalitet da će država riješiti probleme ili donijeti poslove tvrtkama kao u doba bivše države je prošlost. Podravka je paradigma našeg mentaliteta. Bilo bi logično da su njezini proizvodi prisutni u radijusu od 100 do 200 kilometara oko Koprivnice, od Mađarske do Austrije. Da, imate Vegetu u dućanu u Grazu, ali na polici s orijentalnim proizvodima. Zašto? To su ostaci inercije planske privrede. Već 10-ak godina imamo bescarinski režim s EU, pa ako nisu bili u stanju dosad prodati juhu u vrećici, neće ni za narednih nekoliko mjeseci. Španjolska juha u vrećici je vrlo dobra, a tri puta je jeftinija\", rekao je Rodin. To je izazvalo Bagu da ga upita je li on ikada prodao neki proizvod. Što je dobio kao odgovor, doznajte ovdje.