Da, dobro ste pročitali. Investirati u razvoj i edukaciju u vrijeme ekonomskog pada itekako je moguće i ne samo to, već je i poželjno! No krenimo s ovom poduzetničkom pričom od početka. Sve je počelo 1992. godine kada je tvrtku "Marjan voće" osnovao Ilija Martić, prva generacija poduzetnika u ovoj obitelji. Tvrtku je nazvao Marjan po svome ocu, odnosno djedu našeg sugovornika Marija Martića. Tijekom godina koje su uslijedile ova obiteljska tvrtka kontinuirano je rasla kako bi danas, 20 godina nakon nastanka, imala više od 30 zaposlenih s tendencijom širenja i rasta. Sadašnjim poslom, točnije uvozom, doradom te pakiranjem suhog voća, orašastih plodova i žitarica počinju se baviti 1996. godine te su, kako to ponosno ističu, u potpuno privatnom vlasništvu. O ovoj obiteljskoj poslovnoj priči razgovarali smo s Marijem Martićem, mlađim članom obitelji Martić, koji u ovoj uspješnoj obiteljskoj tvrtki već više od 10 godina uspješno gradi svoj poduzetnički put.
Imati obiteljsku tvrtku: koje su prednosti i mane takvog oblika tvrtke?
Iz našeg iskustva to je bolje. Zašto je bolje? Zato što znamo unaprijed kako delegirati zadatke i posao. Veliki je problem procijeniti ljude i naći kvalitetne suradnike. Svjesni smo da postoji opasnost da primjerice nekoga precijenite upravo zato što je iz vaše obitelji, što se u konačnici može odraziti na poslovanje. No, obiteljsko poslovanje isto tako ima svoje prednosti, npr. donosi sigurnost u poslovanju. Ljudi oko vas bolje znaju kako razmišljate i kako želite da određeni posao ili zadatak bude odrađen. U većim tvrtkama se stvari temelje na striktnim i rigidnim pravilima koji pomažu u poslu kako bi sustav mogao funkcionirati. Uostalom, diljem svijeta lideri u raznim branšama često su upravo – obiteljske tvrtke.
Glavna je djelatnost kojom se bavite uvoz raznog voća i plodova. Budući da je većinom riječ o voću i plodovima koji se ne uzgajaju u Hrvatskoj te ih morate uvoziti iz inozemstva, možete li objasniti odakle sve uvozite? Jeste li najveći uvoznik ovog asortimana u Hrvatskoj?
Neke od glavnih zemalja su Italija, SAD, Kina, Indija, Tajland, Filipini, Argentina, Čile, Ukrajina, Rumunjska itd. Kroz razvoj i ulaganje došli smo do razine da možemo reći da smo najveći distributer te isto tako imamo i najveći broj zaposlenih. Zanimljivo je kako, primjerice, imamo kompletan segment, znači i doradu i najširi prodajni asortiman u Hrvatskoj. Osim toga bitno je reći kako imamo i veliku odgovornost jer da imamo 35 zaposlenih. Čak smo i u vrijeme krize dodatno zapošljavali jer smo osjetili da kroz rezultate i ulaganje u kvalitetu možemo opravdati te investicije. Morate uzeti u obzir da smo i mi i konkurentske tvrtke na početku, primjerice početkom 2000. godine imali oko 10 zaposlenih. Danas imamo 35 ljudi u timu, dok je konkurencija u padu. Riječ je o različitom pristupu i rezultatima.
Ostatak intervjua pročitajte na Pametnoj kuni.