U drugom krugu privatizacije brodogradilišta neće biti ponuda ako
država prije ne promijeni uvjete prodaje, složni su svi kupci
natječajne dokumentacije. Pripreme za drugi krug još nisu ni počele, a
Vlada danas, unatoč najavama, nije imenovala komisiju koja će
pregledati dvije pristigle ponude iz prvog kruga.
Sastanak u ministarstvu
Predsjednici
uprava naših brodogradilišta danas su bili na informativnom razgovoru u
Ministarstvu gospodarstva, ali nisu se ništa dogovorili, rekao nam je
glasnogovornik Tomislav Mazal te dodao da će se takvi sastanci
nastaviti. Hrvatska udruga sindikata danas je od premijerke Jadranke
Kosor zatražila hitan sastanak na kojem će joj pokušati dokazati
štetnost odluka o nastavku privatizacije.
Zalažu se za
javno-privatno partnerstvo, a ako Vlada na to ne pristane, onda žele da
se barem promijene uvjeti natječaja - točnije, da se riješi pitanje
postotka vlastitog udjela pri kupnji brodogradilišta.
Ni
Slobodanu Ljubičiću, koji je uime More Trogira predao ponudu za
Brodotrogir, ni Mladenu Šariću, čija je tvrtka Adria Mar brodogradnja
predala ponudu za BSO, još se nitko od mjerodavnih nije javio.
- Očekujemo da nam se netko uskoro javi. Vjerujemo da imamo šanse budući
da se bavimo brodogradnjom, a to planiramo i nastaviti - rekao nam je
danas Mladen Šarić. Iako su Danko Končar i Filip Zepter mjerodavnima
poslali objašnjenja zašto ne predaju ponude za kupnju, ni njima se
nitko nije javio.
I dalje su, tvrde, zainteresirani za
škverove, no jedino pod uvjetom promjena koje su tražili. - Pod ovim
uvjetima kupnja ne dolazi u obzir. Sada nas jedino zanimaju rezultati
istrage financijske policije, bilo bi u redu da se oglase priopćenjem -
kaže direktor Zepterove tvrtke Propela Blaž Buble.
Preuzimanje opterećenja
Danka Končara financijska policija ne zabrinjava jer je, tvrdi, napravio dubinsku analizu.
Slično
kaže i Marko Plahuta, ekonomist Riko grupe koja je uime Joze Dragana
otkupila dokumentaciju za sva brodogradilišta. - Opterećenja su tolika
da ih se ne da ukalkulirati u cijenu broda, pa mislim da će trebati
bitno mijenjati uvjete.
Normalno je preuzeti opterećenja za
tekuće poslove, ali nije za one obavljene prije 15 godina - tvrdi
Plahuta. Europska komisija još nije dobila službenu obavijest Hrvatske,
pa se ne želi ni očitovati.
Brodogradilišta - bez boljih uvjeta prodaje u II. krugu neće biti ponuda
Sindikati od premijerke Kosor traže hitan sastanak na kojem će pokušati dokazati štetnost odluka o nastavku privatizacije, zalažu se za javno-privatno partnerstvo ili bolje uvjete.
Komentara 4
Drzava mora shvatiti da nece dobiti ni pare od novaca kojeg je subvencijonirala ta nerentabilna brodogradilista u proslosti. Glavno je da se ta brodogradilista sacuvaju, preuzmu od nekih koji znaju voditi profitabilne kompanije i polako modernizirati njihovu proizvodnju da bi bili konkurentni na svijeskom trzistu kao sto je to Uljanik. Uljanik neka ide u privatne ruke i novac sakupljen od prodaje dionica neka se upotrebi za modernzaciju i efikasniju proizvodnju a ne da se taj novac metne u drzanve kofere kako bi se podijelio hrvatskim politicarima.
Prvi uvijet za prodaju brodogradilista koja bi ja postavio je da se zakonom zabrani sindikatima pristup. Nakon toga treba baciti brodogradilista u bankrot, kreirati \"nova\" brodogradilista koja krecu od nule (znaci ne naslijedjuju nikakva dugovanja od starog brodogradilista u bankrotu) te prodati ta nova brodogradilista kupcu koji nudi najvise. Od tih novaca se isplacuju vjerovnici starog brodogradilista po senioritetu kapitala i to je to. Kraj price. Nikakva crna magija nemoze rijesiti 50 godina nagomilanog komunizma, dugova, nerada, lijenosti, loseg managementa i ostalih gluposti, niti to nekakva magicna prodaja (bez stecaja) moze rijesiti.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
kakva prodaja, brodogradilišta treba eliminirati i na tom prostoru napraviti nekaj pametnije