Večeras će na berlinskom trgu Gendarmenmarkt Platz zasvijetliti 25-metarski bor iz Hrvatske, okićen licitarskim srcima unutar 400 božićnih kuglica te s još toliko stakalaca i drvenih tradicijskih dječjih igračaka s područja Hrvatskog zagorja. Jela je dar Zagreba i zagrebačke Turističke zajednice Berlinu, kakav je lani dobio Rim, a preklani Beč. S direktoricom Turističke zajednice Zagreba Amelijom Tomašević razgovaramo je li ta lijepa gesta i isplativa, o stalnom rastu broja gostiju te o turističkoj budućnosti našega glavnog grada.
– Povratne informacije izuzetno su pozitivne, takvo ulaganje u turističku promidžbu višestruko se vraća, a darivanje bora, kao potvrdu prijateljstva među gradovima, prati veliki publicitet u novinama, na radiju i televiziji. Uz show i folklor te podjelu licitara i promotivnog materijala, to je odlična prilika da se promovira Zagreb i Advent u Zagrebu. Da to uspijeva, pokazuje i znatan porast dolazaka upravo iz zemalja čijim smo glavnim gradovima već darivali bor. Lani u prosincu imali smo 35 posto više gostiju i čak 56 posto više noćenja iz Austrije, odnosno 38 posto više dolazaka i 48 posto više noćenja iz Italije.
Hoće li predaji bora nazočiti i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić? Dosad je običavao, no slaže li se još uvijek s turističkom branšom?
– Mogu potvrditi da će gradonačelnik i predsjednik Turističke zajednice Zagreba Milan Bandić bor svečano predati gradonačelniku Berlina Klausu Wowereitu.
U listopadu je Zagreb posjetilo čak 19 posto više turista nego lani. To je rezultat kakvim se rijetki mogu pohvaliti, kako ste ga postigli?
– Dvoznamenkasti porast dolazaka i noćenja Zagreb bilježi iz mjeseca u mjesec. Bez lažne skromnosti, mogu reći da je Zagreb takve rezultate očekivao i zaslužio! To se nije dogodilo preko noći, već kao rezultat dugogodišnjeg truda i rada u promociji Zagreba. Sustavnom promocijom, suradnjom s medijima diljem svijeta, organizacijom posebnih promocija te nastupima na sajmovima i kongresnim burzama, Zagreb se prometnuo u jedan od obveznih lokaliteta za posjet u Hrvatskoj. Suradnja s medijima najznačajniji je oblik promocije, a Turistička zajednica Zagreba aktivna je i na Facebooku, Twitteru, Flickru, Pinterestu, Googleu... Prva je osmislila i inovativni razgled grada putem tabli s QR kodovima. U suradnji s Time Outom razvili smo aplikaciju turistički vodič za Apple pametne uređaje, a pokrenuli smo i vlastiti geolokacijski servis za Apple i Android pametne uređaje. Ove smo godine osvojili i nagradu 'najbolja tehnologija hrvatskog poslovnog turizma' za QR kodove za turističke lokacije u Zagrebu. Vlasnici smo i više od 30 nagrada i priznanja, čak i iz Kine i Indije, a naši su promotivni filmovi osvojili i 20 nagrada na festivalima širom svijeta.
Odakle dolazi većina zagrebačkih gostiju i s kakvim ambicijama pripremate 2013.?
– Najviše gostiju dolazi nam iz Njemačke, a slijede gosti iz Italije, SAD-a, Španjolske te Francuske. U 2013. očekujemo nastavak pozitivnih rezultata.
Mislite li da će Zagreb 2020., kako je zacrtano strategijom razvoja turizma, biti prepoznat diljem svijeta kao grad susreta i doživljaja, pun šarma, ugode i topline, ali s bitno većim brojkama nego danas?
– Nacrt strategije razvoja hrvatskog turizma pozdravljamo i očekujemo dinamične promjene koje ćemo slijediti u skladu s mogućnostima i specifičnostima. S obzirom na povratne komentare naših posjetitelja, možemo reći da je Zagreb već prepoznat kao grad topline i ugode, u kojem se gosti osjećaju dobrodošlima i sigurnima. Mnogi posjetitelji Zagreb uspoređuju s dnevnim boravkom, a svi su oduševljeni našom kulturom druženja i ispijanja kava na zagrebačkim terasama. O brojkama je nezahvalno govoriti, ali u svakom slučaju očekujemo povećanje. Zagreb ima specifični lifestyle, on je metropola s odlikama intimnog, toplog grada, a prema istraživanju WTO-a, danas je upravo lifestyle glavni motiv putovanja u gradove.
30 nagrada i priznanja, ali novaca nema, o brojkama je nezahvalno govoriti, samo u procentima......