Daruvarska pivovara

'Činimo sve da ne otpustimo niti jednog radnika, a nove kupce tražimo putem dostave'

Pivovara Daruvar
Foto: Pivovara Daruvar
1/5
16.04.2020.
u 14:32

Daruvarska pivovara ove godine slavi 180. rođendan. Preživjela je dva svjetska rata, jedan Domovinski, pet država, a sada se suočava i sa svjetskom pandemijskom krizom...

Najstarija hrvatska pivovara, Daruvarska pivovara ove godine slavi 180. rođendan. Preživjela je dva svjetska rata, jedan Domovinski, pet država, a sada se suočava i sa svjetskom pandemijskom krizom s kojom se bori dostavom svojih proizvoda na kućnu adresu i prodajom piva online. Koliko im je „život na čekanju“ zbog korone ugrozio poslovanje, kako gledaju na vladine mjere za pomoć gospodarstva i što čeka industriju piva u budućnosti razgovarali smo s direktorom pivovare Sinišom Lukačem.

Koliko je kriza ugrozila pivarsku industriju u Hrvatskoj?

Ako uzmemo u obzir zatvaranje cijelog HoReCa kanala i upitnu sezonu, posljedice po proizvođače piva su velike. Nakon ukidanja mjera i početak vraćanja „normalnom“ životu na kakvog smo naviknuli, tek tada ćemo vidjeti realniju sliku naše proizvodnje. Mi se pokušavamo snaći jer smo svjesni da moramo odmah pokrpati rupe, pa smo naviknuti na lavovsku borbu na izazovnom tržištu piva. Koliko god zvučalo kao klišej, nama je primaran cilj, raditi na tome da se ova globalna kriz što manje odrazi na naše radnike i plaće.

Strahujete li da će posljedice biti takve da ćete morati otpuštati radnike?

Svim naporima i dostupnim alatima i mjerama države, trudit ćemo se da ne otpustimo niti jednog radnika. Apsolutno svi zaposlenici Pivovare Daruvar su zaslužni za naše postojanje i dobre rezultate u protekle tri godine. Snaga i ključ uspjeha je u timu koji vas okružuje i to se treba cijeniti i njegovati.

Foto: Pivovara Daruvar

Što u ovom trenutku sve činite da prevladate krizu što bezbolnije i da vaši proizvodi dođu do što većeg broja kupaca?

Pokušavamo doći do novih kupaca preko klasične dostave, a također se trudimo sada kada još više vremena svi provode na društvenim mrežama i portalima, educirati potrošače o našim proizvodima koji su prirodni bez dodatka aditiva i konzervansa i ukazati na važnost kupovine domaćih proizvoda i hrvatske kvalitete.

Kako funkcionira prodaja putem interneta?

Za sada smo zadovoljni i svakim danom proširujemo granice dostave jer je staklene boce malo teže logistički slati nego neka druga pakiranja. Ljudi sve više prepoznaju domaću kvalitetu, pogotovo u ovakvim kriznim situacijama kad malo više promišljamo o kupovini. Budući da su kafići i restorani zatvoreni, a u dućanima je gužva, odlučili smo izići u susret građanima da se ne moraju izlagati riziku odlaska u dućane i čekanja u redovima, dostaviti im pivo na kućnu adresu. Na taj način, pridonoseći smanjenu socijalnog kontakta, poštujemo u najvećoj mogućoj mjeri preporuke Nacionalnog stožera.

Koliko je u ovom trenutku važno da kupci na policama prednost dadu upravo domaćim proizvođačima i proizvodima?

Rekao bi da je sada trenutak da svi zajedno razmislimo i odredimo mjer u kojem ćemo ići. Sada ne govorimo samo o pivu, već o svim domaćim proizvodima. Ovdje želimo naglasiti da je ovo trenutak kada se svi skupa, kao nacija, trebamo osvijestiti i podržavati jedni druge na način da kupujemo domaće i lokalno. Time štitimo nacionalnu ekonomiju, čuvamo radna mjesta, a ulagajući u domaće osnažujemo nacionalnu ekonomiju. Lojalnost je važna i to trebamo kao društvo osvijestiti. Lojalnost kao i svijest o vrijednosti domaćeg proizvodđača najbolje dolazi do izražaja u ovakvim kriznim vremenima na banalnom primjeru dezinfekcijski sredstava. Veliku većinu dezinfekcijsku sredstava smo uvozili i kada je nastupila globalna kriza nismo ih mogli dobiti tj uvesti s vanjskog tržišta. Na sreću razni proizvodni pogoni su se mogli brzo preorijentirati i početi proizvoditi dezinficijense, a što bi bilo da se to nije dogodilo. Bitno je da ovaj trenutak iskoristimo za kolektivno osvještavanje – podržimo jedni druge, kupujmo hrvatsko, možda je 50 lipa skuplje, ali nije sumnjive kvalitete, i čak ako je neznatno skuplje vratit će nam se kroz zdravstvo, školstvo, mirovine, place… u svakom slučaju ostaje u Hrvatskoj.

Foto: Pivovara Daruvar

Kako komentirate mjere Vlade koje su do sada donesene i koje ste koristili ili namjeravate koristiti?

Vjerujem da i vlada radi najbolje sa onime s čim raspolaže te da ćemo iskoristiti dio mjera. A poruka vladi za našu industriju: uvedite plaćanje trošarina po prodanom i naplaćenom proizvodu i obavezu PDV-a ostavite da trajno ostane po naplaćenom računu, ne trebaju nam ovakve krize i drastične promjene na gore kako bi se ta mjera uvela kao konstanta i glavni temelj stabilnom poslovanju hrvatskih poduzetnika. Tu smo da potičemo gospodarski razvoj, zapošljavanje, rast proračuna, ali ne na način da smo taoci vlastite proizvodnje odnosno poslovanja.

Što bi država još trebala napraviti za pomoć proizvođačima u Hrvatskoj?

Sinhronizirati se sa realnim sektorom. Pozdravljamo sve poduzete mjere, ali ponavljam treba ostaviti praksu plaćanja PDV-a trošarine, povratnih naknada, naknada za očuvanje okoliša i svih ostalih naknada nakon što se naplati račun za proizvod ili uslugu. Iako ne želim ići dublje u problematiku javnog sektora, svaka manja kriza,a kamoli ova globalna, prst upire u tom smjeru. I bojim se da taj prenapuhani balon ovaj put to neće moći izdržati. Naročito u doba pandemije, kad je sve paralizirano, počevši od turističkog sektora, glavnog izvora prihoda.

Kakva je budućnost u sektoru proizvodnje piva?

Moramo biti optimistični i gledati u budućnost sa pozitivnim stavom i reći da ima budućnosti. Kako sam ranije naveo ako budemo podržavali jedni druge, budućnost je dobra, jer ako mi budemo više proizvodili i prodavali svi naši dobavljači će također imati više posla. A mi u Pivovari Daruvar gledamo da sve što možemo uvijek nabavljamo od domaćih firmu , imajući na umu da je to domaća proizvodnja, a ne preporodaja.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije