Končar

Darniko Bago: Prodaja Končara HEP-u pala je za 75 posto

'05.05.2010. Zagreb, Hrvatska - Predstavljanje niskopodnog elektromotornog vlaka Koncar. Darinko Bago i Ivan Bahun. photo: Petar Glebov/PIXSELL'
'Petar Glebov/PIXSELL'
05.05.2010.
u 16:05

Svi važni dijelovi niskopodnog elektromotornog vlaka, čija je cijena pet milijuna eura, izrađeni su u Hrvatskoj, a na njegovu razvoju radilo je 250 ljudi iz grupe Končar

Tvrtka Končar – Električna vozila (KEV) jučer je predstavila prototip niskopodnog elektromotornog vlaka napravljenog za željeznice Federacije Bosne i Hercegovine koji bi ove godine trebao biti pušten u redovni promet. Na razvoju vlaka, za koji su gotovo svi važni dijelovi izrađeni u Hrvatskoj, radilo je 250 stručnjaka iz grupe Končar, dok je na programu tračničkih vozila sudjelovalo više od tisuću ljudi.

Radi se prototip za HŽ

– Vlak za BiH ugovorili smo u lipnju 2008. godine i ponosni smo što smo ga već završili. Prošle jeseni ugovorili smo i prototip vlaka za Hrvatske željeznice koji će biti proizveden ove godine – izjavio je predsjednik uprave KEV-a Ivan Bahun te dodao kako se nada da će se s HŽ-om dogovoriti i o ugovaranju serije vlakova jer je to jedan od preduvjeta održivosti te industrije. Cijena vlaka ovisi, naravno, o opremi, a prototip koji je jučer predstavljen stoji pet milijuna eura.

U svijetu postoji svega nekoliko proizvođača niskopodnih vlakova koji poput Končara imaju cijelo vlastito rješenje vozila. Vlakom upravlja 50-ak računala, s time da i svi podsustavi imaju vlastito upravljanje, a višestruko upravljanje omogućuje povezivanje triju vlakova u jedinstvenu kompoziciju. Prosječni prihodi te tvrtke u posljednje četiri godine iznose 500 milijuna kuna godišnje.

Predsjednik uprave Končar Elektroindustrije Darinko Bago rekao je da razvoj niskopodnog elektromotornog vlaka pripada u kategoriju najsloženijih i najsofisticiranijih proizvoda tvrtke.

– Samo pet zemalja u Europi izrađuje ovakve vlakove. Naš je vlak proizvod znanja, iskustva, želje i volje končarevaca i sve od osnovne ideje pa do zadnje faze vlaka napravljeno u Končaru – objašnjava Bago.

Realizacija 6% manja

On je, tvrdi, još prije dvije godine najavljivao probleme i teškoće, jer su to primijetili u inozemstvu, gdje najviše i rade. Hrvatska elektroindustrija danas je najveća izvozna grana Hrvatske s udjelom od 12,4 posto, kaže Bago.

– Prošlu smo godinu završili sa šest posto manjom realizacijom, a za ovu planiramo pad između pet i šest posto. Ovo će biti teška godina, ali grupa Končar planira ostvariti pozitivan financijski rezultat – ustvrdio je predsjednik uprave Končara Bago. Ove godine udio domaćih poslova Končaru snažno pada, osobito zato što će se uskoro isporučiti posljednji niskopodni tramvaj gradu Zagrebu. Prodaja HEP-u u prva četiri mjeseca ove godine smanjena je čak 75 posto, no Bago je naglasio kako Končar ipak nije egzistencijalno ugrožen. Nedavno je ponovno produljen socijalni sporazum uprave Končara sa sindikatom koji je prvi put potpisan prošle godine zbog krize.

Komentara 1

UK
Ugo Kajvez
20:26 05.05.2010.

Končar je jedna od vrlo rjetkih i sjajnih primjera hrvatske industrija koja preživjela razvratnosti HDZ-ove pljačke .........

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije