Preko svjetski poznate Uberove aplikacije za pametne telefone, od kraja listopada lani moguće je naručiti vozilo s vozačem i u Zagrebu. Uber je ovaj tjedan snizio 25 % cijene svojih usluga u hrvatskoj metropoli, a o tome i o poslovanju Ubera razgovarali smo s glavnim menadžerom za Hrvatsku Davorom Tremcem.
Zašto je Uber snizio cijene svojih usluga u Zagrebu?
Misija je Ubera biti dostupan svima i svuda, želimo biti nešto poput tekuće vode. Svi smo navikli imati tekuću vodu, struju, brzi internet..., no još nismo navikli da imamo prijevoz na zahtjev transparentan i dostupan svima. Svaku efikasnost koju postižemo na ovoj platformi želimo prebaciti na putnike tako da oni imaju nižu cijenu usluge. U konačnici to dovodi do sve većeg broja putnika koji se priključuju na platformu. Tako se širi mreža putnika, a time i mreža partnera vozača. Posljedično, partneri vozači više vremena provode vozeći putnike, a manje vremena čekajući na vožnju. Usto, znatno manje vremena gube vozeći se do polazišnog odredišta putnika. Vozači kad čekaju ne zarađuju, a kad se voze do točke s koje putnik kreće još i troše novac. Te dvije komponente ćemo smanjiti – vrijeme čekanja i udaljenost do točke polazišta putnika. Kad to smanjimo, za manju će cijenu naši partneri vozači moći zarađivati jednako pa čak i više.
Kako će se vaše snižavanje cijena odraziti na taksi tržište?
Ne vidimo se kao konkurencija taksiju, jer Uber nije taksi. Nama su konkurencija osobna vozila. Želimo da je putniku jeftinije kod kuće ostaviti automobil, da nema troška parkiranja, održavanja i goriva, da mu je jednostavnije i brže koristiti Uber. To smo uspjeli u SAD-u gdje nam je tržište puno veće od taksi tržišta.
Jeste li zadovoljni rezultatima Ubera u Zagrebu?
Izuzetno smo zadovoljni jer je Uber na tržištu postao brend. Putnici su zadovoljni kvalitetom usluge, polako se navikavaju na sustav ocjenjivanja, a time se lošije partnere vozače tjera da postanu bolji. Oni koji se ne uspiju tome prilagoditi silaze s platforme. Isto je tako i s putnicima, od kojih svaki dobije ocjenu. Sad je Uber jako dostupan u centru i kvartovima oko centra, nama je cilj da bude dostupan unutar nekoliko minuta u cijelom gradu, na rubnim dijelovima grada i u naseljima oko grada. Vjerujem da ćemo to postići s novom cijenom. O profitabilnosti je još teško govoriti jer Uber sad u Hrvatskoj više ulaže nego što ovdje zaradi.
Koliko imate partnera vozača?
Ne smijem iznijeti tu brojku. No mogu reći da samo u Zagrebu imamo više od 3000 ljudi koji bi htjeli postati partneri vozači.
Koja je prosječna ocjena partnera vozača u Zagrebu?
Oko 4,85, što je dosta visoka ocjena, ali to poglavito ovisi o kulturi. Primjerice na tržištima poput Dubaija vidimo da je jako teško dobiti ocjenu četiri li pet. U Zagrebu je obrnuto, tu se dijele petice možda i kad ne bi trebalo. Zato ne vidimo stvarno stanje na terenu i molimo putnike da daju realne ocjene. Ako ocjena nije realna teško je podizati kvalitetu usluge. Vozači partneri ne znaju koju im je ocjenu dao koji putnik kao ni komentare.
Kolika je ocjena putnika?
Nemam tu informaciju, ali je također dosta visoka.
Jeste li neke od partnera vozača isključili zbog loših ocjena?
Jesmo. Isključujemo ih zbog nehigijene vozila ili neprimjerenog ponašanja.
Koji su vam planovi za širenje na ostale gradove u Hrvatskoj?
Razgovaramo s brojnim gradovima na obali. Njihove reakcije su pozitivne, gradovi shvaćaju problematiku prijevoza, žele dati dodatne pogodnosti i građanima i turistima. Još nemamo plan kada ćemo i gdje doći i s kojom uslugom. No to bi već moglo biti ovo ljeto.
>>Uber u Zagrebu snizio cijene za 25 posto
>>Uber godišnje u Kini gubi više od milijarde dolara